TOP

Kleertjes.com is verkocht, Gallery Fashion wil bezoekersfrequentie verhogen, drukte bij winkelcentra van Wereldhave

Kindermodewebshop Kleertjes.com is verkocht, bijna weer ouderwets druk bij winkelcentra van Wereldhave en de Duitse modebeurs Gallery Fashion wil de beurs op diverse punten verbeteren. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van 28 juli.

Gallery Fashion wil bezoekersfrequentie verhogen

Van 24 tot en met 26 juli vond Gallery Fashion plaats in Areal Böhler in Düsseldorf. Hoewel organisator Igedo Company blij was met de belangstelling, meldt het in een persbericht dat er ook ruimte is voor verbetering. Ulrike Kähler, algemeen directeur van Igedo Company, zegt hierover: “Vaste orderafspraken stonden centraal tijdens deze editie van Gallery Fashion & Shoes en het bijbehorende showroomconcept in de Areal Böhler. Natuurlijk waren we blij met de algemene belangstelling, maar we moeten de bezoekersfrequentie bij Gallery en in Düsseldorf verhogen. Retailers moeten allerlei inspiratie kunnen opdoen en orders kunnen plaatsen. Dit is de enige weg vooruit voor ons allemaal. In overeenstemming hiermee zijn onze nieuwe, begeleidende line-ups met marktleiders en waardevolle input gericht op alle relevante, urgente kwesties voor de toekomst.” Een voorbeeld van zo’n kwestie is onder andere de focus op vrouwen in de mode. Kähler: “Voor ons is het cruciaal dat we niet alleen een prachtig samengestelde, internationale selectie samenbrengen merken bij Gallery Fashion, maar dat we naast specialistische onderwerpen ook relevante, actuele onderwerpen in onze toekomstige line-ups presenteren. Het ‘Future Female Fashion Forum’ was een belangrijke eerste stap”, aldus de algemeen directeur.

Wehkamp koopt kinderkledingwebshop Kleertjes.com

Online modeplatform Wehkamp heeft kindermodewebshop Kleertjes.com overgenomen. Dat meldt Retaildetail woensdag. Wehkamps moederbedrijf RFS Holland Holding is van plan om de expertise in technologie, logistiek en assortimentssamenstelling toe te voegen aan de webshop. Kleertjes.com bestaat inmiddels achttien jaar en heeft 400 werknemers in dienst. Die behouden allemaal hun baan na de overname. Ook de twee vestigingen van het bedrijf, een kantoor in Hilversum en een distributiecentrum in ‘s Heerenberg, blijven tot nader order aan boord. RFS maakte de overname bekend in de marge van de publicatie van de jaaromzet. Die klokte af op 729,5 miljoen euro, een stijging van 22 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Financiële details over de verkoop zijn niet vrijgegeven.

Bijna weer pre-corona drukte bij winkelcentra Wereldhave

Het aantal bezoekers in de Nederlandse winkelcentra van Wereldhave ligt alweer op negentig procent van het niveau in 2019. Dat meldt de vastgoedreus bij de publicatie van zijn halfjaarcijfers, aldus Retailtrends. Ook in België zijn de winkelcentra bijna net zo druk als vóór de coronacrisis. In Frankrijk keren de bezoekers wat langzamer terug, vooral doordat er nog limieten gelden voor het aantal mensen dat in onder meer restaurants en bioscopen mag zijn. De huurinkomsten van Wereldhave in ons land vielen bijna 20 procent lager uit. Deels komt dat door de coronamaatregelen, maar ook door de verkoop van locaties. De totale huurinkomsten bedroegen ruim 99 miljoen euro tegenover 111 miljoen euro in de eerste helft van 2020. Dat komt grotendeels door de verkoop van centra in Frankrijk. Wereldhave heeft vier winkelcentra in Frankrijk met fikse korting moeten verkopen. Het gaat om ‘moeilijke’ locaties die volgens CEO Matthijs Storm veel met leegstand te maken hadden. “Het doet pijn om veertig procent onder boekwaarde te verkopen, maar het is wel te rechtvaardigen”, vertelde hij destijds tegen het FD. Met de verkoop van zijn Franse winkelcentra en enkele locaties in Nederland en België, wil Wereldhave een miljard euro ophalen. Inmiddels is ongeveer de helft van dat bedrag binnen.

Credits: Igedo/Gallery Fashion & Shoes