TOP

Klantenbinder: Bloemberg Mannenmode in Duiven*

Hoe behoud je je vaste klantenkring in het geval van een verhuizing? Bij Bloemberg Mannenmode (sinds 1922) in Duiven kiezen ze voor de persoonlijke aanpak. "We gaan ons 100-jarig bestaan in ieder geval zeker halen!"

Op 3 september verhuist Bloemberg Mannenmode van het winkelcentrum in Duiven naar de winkelstraat van Zevenaar, zo’n vier kilometer verderop. De verhuizing was niet zozeer een eigen keuze, als wel het resultaat van een herontwikkeling van het winkelcentrum, vertelt eigenaar Ton Bloemberg. “Door de herontwikkeling gingen wij ons ook opnieuw oriënteren. Waar zien we een toekomst voor onze winkel? Toen kwamen we al snel op Zevenaar uit.”

Bekend terrein

Bloemberg Mannenmode bestaat al sinds 1922 en is nog echt een familiebedrijf, zegt Bloemberg. “Onze winkel begon ooit in Groessen, maar had ook vestigingen in Westervoort en Zevenaar. Mijn vader en zijn 2 broers hebben de winkel in Zevenaar nog gerund. Nu keren we dus in zekere zin terug naar bekend terrein.” De voordelen van de nieuwe locatie zijn er ook velen, denkt Bloemberg. “Zevenaar is een centrum in de regio en een gezellige, leuke stad. Bovendien gaan we met de nieuwe winkel van 110 naar 160 vierkante meter en hebben we een mooie, brede etalage.”

Brief aan vaste klanten

Wat betreft het behoud van de vaste klantenkring, heeft Bloemberg voor een persoonlijke aanpak gekozen. “Onze klantenkring is heel trouw en dat moet je koesteren. Daarom hebben we iedereen een persoonlijke brief gestuurd over het nieuws. Daarnaast zullen we hen bij de opening ook iets extra’s aanbieden.” Met de verhuizing hoopt Bloemberg ook weer een nieuwe doelgroep aan te trekken. Om dat te verwezenlijken is hij onder andere van plan twee shop-in-shops te openen van Camel Active en Fellows. Daarnaast zijn er ook plannen voor uitbreiding van de kostuums. “Dat is een afdeling die we de laatste jaren een beetje hebben laten verslonsen. Maar we zien dat de behoefte er wel is, dus daar gaan we in de nieuwe zaak wat meer op inzetten.”

100-jarig bestaan

Hoewel de tekeningen nog moeten worden gemaakt, heeft Bloemberg de nieuwe winkel al helemaal voor ogen. “Het wordt een mooie, open zaak, waar beleving – het toverwoord van tegenwoordig – centraal staat. Zo hebben we een klassiek deel voor de kostuums, maar ook een casual deel met een stoere uitstraling, waar bijvoorbeeld ook een flipperkast te vinden is.” Om ook feeling te houden met de jongere doelgroep is dochter de Kim de laatste jaren steeds actiever in de winkel. Over de opvolging van de winkel maakt Bloemberg zich dan ook geen zorgen. “Kim neemt steeds meer taken op zich, zodat wij het over een paar jaar rustiger aan kunnen doen. We gaan ons 100-jarig bestaan in ieder geval zeker halen!”