TOP

A Fish Named Fred: “Onze bieractie zorgt voor een succesvollere doorverkoop”

Wat hebben kleding en bier met elkaar te maken? Op het eerste gezicht weinig; maar Rob Schalker van kledingmerk A Fish Named Fred ziet een samenwerking met biermerk Jopen als dé manier om meer klanten te trekken naar winkels.

In het kader van de samenwerking tussen het modemerk A Fish Named Fred en biermerk Jopen organiseert Rob Schalker – eigenaar van het kledingmerk – in het weekend van 15 en 16 maart een actie bij de winkel Man of the World in Leeuwarden. “De consument krijgt daar een A Fish Named Fred-biertviltje met een stempel,” vertelt Schalker. Met dat bierviltje krijgt hij een gratis biertje – bij het bestellen van een maaltijd bij het desbetreffende restaurant. Dat restaurant zet in de menukaart een verwijzing naar de samenwerking met de retailer.”

Bieractie A Fish Named Fred

Doorverkoop

Een van de doelen van de actie met biermerk is om meer klanten naar winkels te trekken. “Twee weken geleden resulteerde deze actie bij Van Tilburg in Nistelrode in een doorverkoop van 49%. Ik denk dat retailers op zoek zijn naar dit soort acties om hun traffic te verhogen en op originele wijze klanten te binden. Zo kan de samenwerking met biermerk Jopen uitgebreid worden naar een bierproeverij in winkels – al dan niet in samenwerking met een restaurant of bar.”

Begin 2017 kondigde A Fish Named Fred de samenwerking met de Haarlemse brouwerij Jopen aan. De collaboratie resulteerde in een speciale Craftmanship-collectie met shirts, sweaters, schoenen en sokken die in samenspraak met het biermerk zijn ontworpen. Zo hebben de shirts een print met hopplantjes en gerst – ls verwijzing naar het bier – als thema. Daarnaast is in het licht van de samenwerking het limited edition-biertje Jopen Black Tail IPA uitgebracht.

Bieractie A Fish Named Fred4IMG_9390