TOP

Kijken: Tommy Hilfiger’s vernieuwde ‘winkel van de toekomst’ in Amsterdam

Afgelopen week opende de compleet vernieuwde Tommy Hilfiger-vestiging in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat haar deuren. Met in het oog springende digitale features, personaliseringsmogelijkheden en een People’s Place Café is de winkel volgens het merk klaar voor de toekomst.

Met het nieuwe omnichannel retailconcept wil Tommy Hilfiger klanten de best mogelijke in store en online service bieden. Is dat gele pufferjack, een groene polo of tas niet op voorraad in deze 300m2 grote winkel? Geen nood, via een van de vele digitale shopschermen – die verwerkt zijn in de muren – kunnen zij binnen de volledige Tommy Hilfiger-collectie zoeken naar het gewenste model of kleur. Het item kan vervolgens ter plekke worden besteld, worden thuisbezorgd of in de winkel worden geleverd. Er nog even over denken en thuis eventueel verder winkelen? Voer dan je telefoonnummer in en je krijgt direct via sms een link toegestuurd met je opgeslagen winkelmand. 

 

Geen ‘nee’ meer

De grote, indrukwekkende schermen op de eerste verdieping laten de actuele campagnes van het merk zien. Maar als er iemand langsloopt, verschijnen er door het gebruik van sensoren ‘shoppable walls’, waarmee ook weer producten aangeschaft kunnen worden. “In principe hoeven we geen ‘nee’ meer te verkopen. En dat is heel fijn”, zegt storemanager Mark Haverkort, die ons rondleidt. “Dit is waar het allemaal om draait. Om het bieden van optimale service – zo kan je gericht filteren op producten – en het opdoen van inspiratie. Via de schermen kan je bijvoorbeeld ook door verschillende looks browsen.”

 

Café

Een ander nieuwtje in de Amsterdamse zaak is het People’s Place Café, waar je op je gemak een koffie, thee of iets anders kan nuttigen, terwijl je wacht tot je aankoop gepersonaliseerd wordt. Naast de bar is namelijk een ‘TommyXYou’ ‘customizestation’ geplaatst, waar gekochte producten voorzien kunnen worden van geborduurde letters. En ook in het café ontbreken de schermen niet. Een van de tafels is voorzien van digitale magazines, met tips over wat er te doen is in Amsterdam, stijlinspiratie en het laatste Tommy Hilfiger-nieuws. 

 

Bekijk hieronder zelf de vernieuwde Amsterdamse Tommy Hilfiger-vestiging:

2

3

6

11

10

12

7

13

16

17

14

15

Foto’s: Miguel Jimenez

18

Om de lancering van de nieuwe collectie TommyXLewis, een samenwerking met Formule 1 coureur Lewis Hamilton, te vieren pronkte afgelopen zaterdag een echte race-auto voor de deur. Foto: Cyriel Jacobs.