TOP

Jubilerend Denham komt met nieuwe producten en samenwerkingen

Denham the Jeanmaker bestaat in 2018 een decennium en dat viert het Nederlandse denimmerk het gehele komende jaar met onder meer een boek en diverse samenwerkingen.

Op 14 januari 2008 startte Jason Denham in Amsterdam zijn label Denham the Jeanmaker. Nu, bijna tien jaar later, vindt de creatief directeur het tijd om dit feit uitgebreid te vieren. Tijdens een diner voor een select gezelschap bekend Denham dat een deel van hem zegt dat ‘we nog een baby-company zijn’. ‘Maar we hebben hard gewerkt en het bedrijf inmiddels tot internationale hoogte gebracht.’ Denham vertelt ook nog te bruisen van de ideeën. Vandaar dat hij voor 2018, onder de noemer ‘A decade of Denham, maar liefst tien maanden lang diverse speciale projecten lanceert. Denham: “Een decennium Denham is een tenslotte een fantastische mijlpaal.”

Boek

In januari is de kick-off met het boek ‘A decade of Denham’, dat wordt uitgegeven door de Amsterdamse uitgeverij Mendo en gepresenteerd wordt tijdens de Pitti Uomo in Florence. In het boek, merendeels geschreven door Denham zelf, verzamelt de oprichter van het merk onder meer de mooiste momenten van de afgelopen jaren.

Winactie

In februari organiseert Denham een winactie voor consumenten. Wie een van de drie limited edition-jeans koopt – die deze maand in de eigen winkels en van geselecteerde retailers liggen – maakt kans op een trip naar de Milanese denimproducent Candiani.

Atelier Reservé

In maart komt een capsulecollectie op de markt, die het merk samen met het eveneens Amsterdamse label Atelier Reservé maakte. Textilia schreef hier al eerder over in de Street X Active-special voor zomer 2018. Denham: “Ik houd ervan samen te werken met lokale artiesten.”

 

De activiteiten voor de overige maanden wil Denham nog even voor zich houden. 

Denham 10 jaar

Denham 10 jaar 2

Denham biedt consumenten een tripje naar de Milanese denimfabriek. 

Denham tien jaar 3

De Denham X Atelier Reservé-collectie voor voorjaar 2018.