TOP

Interview Paolo Vazzoler: MCS (Marlboro Classics) schuift op richting Hugo Boss

MCS (Marlboro Classics) showde gisteren de nieuwe wintercollectie in het Machinegebouw van het Amsterdamse Westergasterrein. Zo'n honderd klanten kwamen naar de vernieuwde collectie kijken. Wij spraken directeur Paolo Vazzoler over de nieuwe koers, het hoger positioneren van de vrouwenmodecollectie en de plannen voor de Nederlandse markt.

Vorige maand brachten wij al het nieuws dat MCS, zoals het merk nu officieel heet, zowel het logo als de collectie heeft aangepakt. Het is een traject dat volgens directeur Paolo Vazzoler al twee jaar geleden in gang werd gezet. De show in het Machinegebouw op het Amsterdamse Westergasterrein is de officiële aftrapt van de nieuwe koers, waarvoor Vazzoler speciaal naar Nederland afreisde. Ons land is vooral voor de vrouwenmodecollectie één van de belangrijkste exportlanden van het uit de Valentino Group afkomstige merk. Vazzoler: “De omzet is 25 procent, tegenover 15 procent in andere Europese landen.”

Naast Hugo Boss 
Hij vertelt nog een opvallend nieuwtje. “We gaan de vrouwenmodecollectie hoger segmenteren. Nu bevindt het zich nog onder Hugo Boss, maar in de komende tijd zal het zich vlak naast Boss positioneren.” Opvallend is dat de prijs, ondanks het gebruik van luxere kwaliteiten, hetzelfde blijft. “Deze kosten zijn door de Valentino Group ingecalculeerd. Daarnaast heeft de crisis consumenten duurzamer gemaakt. Zij kiezen voor kwaliteitsproducten, wat we uiteindelijk in de omzet terug moeten zien.”

Nederlandse markt
Voor de Nederlandse markt staan er nog een aantal plannen op stapel. Allereerst zal het logo op de voorpuien van MCS-winkels worden aangepast, volgens Vazzoler één van de spannendste momenten van het hele traject, ‘want je niet hoe de consument zal reageren.” Een andere speerpunt is het uitbreiden van het aantal verkooppunten met minimaal 10 (nu 78) dit jaar. “We willen in ieder geval de 100 bereiken.” Ook zoekt MCS nog naar nieuwe winkelpanden, wat geen gemakkelijke klus is. “Vastgoed is, ondanks de crisis, nog steeds onbetaalbaar.”

Meer lezen over de positionering van het merk en de twijfel bij het vernieuwen van ? Lees het uitgebreide interview in Textilia nummer 8.