TOP

Interview E-fashion: Tineke Sluiter van Orangebag.nl

Op 23 juni lanceert Textilia, in samenwerking met Emerce, het event E-fashion. Tijdens dit event hoor je alles over nieuwe strategieën, succesvolle cases, concepten en technologieën op het gebied van e-fashion. Eén van de sprekers is Tineke Sluiter van Orangebag.nl.

Waar kennen we je van?
Ik ben de oprichtster en eigenaar van Orangebag.nl, één van de grootste online fashion webshops in Nederland. 5,5 jaar geleden ben ik met Orangebag.nl gestart en was daarmee één van de eerste online shops met kleding en schoenen in het midden-, hogere segment voor vrouwen, mannen en kinderen in Nederland.”

Wat is voor jou de belangrijkste ontwikkeling geweest op het gebied van E-commerce?
Eigenlijk is dat niet één ontwikkeling. Als je kijkt naar de beginjaren van Orangebag.nl is dat met name de professionalisering van webshops, maar ook veilige betaalmethodes zoals iDEAL. Daarnaast hebben de ontwikkelingen binnen de social media een rol gespeeld: consumenten besteden hierdoor steeds meer tijd online, zijn daardoor steeds beter geïnformeerd en bepalen zelf het verkoopkanaal bij aanschaf van een product. Dit heeft de afgelopen jaren geleid tot een toename van de online verkopen.”

Wat heeft dit voor jouw bedrijf bewerkstelligd?
“Deze ontwikkelingen hebben ervoor gezorgd dat we als bedrijf de afgelopen 5,5 jaar zijn blijven groeien. Begonnen als eenmansbedrijf (vanaf de zolderkamer) is Orangebag.nl uitgegroeid tot een bedrijf gevestigd in een pand met een vloeroppervlakte van 1.700 vierkante meter en achttien medewerkers.”

Welke sites zijn voor ondernemers onmisbaar? Waarom deze site?
“Ik volg met name het modenieuws op Textilia en Fashion-United omdat hier het laatste nieuws in de modebranche te vinden is.”

Wat is je laatste online aankoop geweest?
“Een boek op Bol.com voor 39,90 euro. Mijn favoriete webshop is natuurlijk Orangebag.nl!”

Welke ontwikkelingen op het gebied van internet/ E-commerce ect. houden je bezig?
Ontwikkelingen rondom social media. De grote vraag luidt: wat kunnen we voor Orangebag.nl met Facebook en Twitter bereiken? Maar ook het gebruik van mobiel internet met de iPAD en de telefoon. In minder dan tien maanden na de release van de OrangeBag.nl iPad app, tegelijk met introductie van de iPad in Nederland in juli 2010, realiseert OrangeBag.nl 7,5 procent van haar omzet door bestellingen via de iPad.”

Welke internettool/applicatie moeten ondernemers absoluut in huis hebben?
“Om snel te kunnen reageren heb je op je telefoon Facebook en Twitter nodig. En voor het laatste nieuws natuurlijk nu.nl.”

Kun je tot slot al een tipje van de sluier oplichten van je lezing op ons E-fashion event?
“Tijdens mijn lezing zal ik wat meer vertellen over de snelle groei van Orangebag.nl. Maar ook hoe het kan dat we zoveel klanten naar ons toe wisten te trekken als volstrekt nieuwe speler op een competitieve markt.”

23 juni: E-Fashion event

Meer weten? Meld je dan nu aan voor het event E-Fashion op 23 juni. Hét online business- en marketing event van Textilia. Aanmelden kan via www.textilia.nl/efashion. Kosten: 295 euro  voor abonnees (niet- abonnees €395,-).