TOP

In het nieuws: nieuw label van Gerry Weber, 1 miljoen omzet voor Belgisch pakkenmerk en Nike

Een jonge Belgische pakkenmaker stampt een kledingbedrijf uit de grond en verwacht 1 miljoen euro omzet, Gerry Weber gaat een nieuw premium vrouwenmodemerk lanceren en er komt een Nederlander aan het roer bij de retailorganisatie EK/servicegroup. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van vandaag.

Deze jonge Belgische pakkenmaker gokt op 1 miljoen euro omzet

In het Vlaamse tv-programma Jong Geld vertelt Tommaso Bordoni (27 jaar) over zijn bedrijf. Als kind was hij al geobsedeerd was door kostuums, maar hij merkte al snel dat zo’n maatpak enorm duur zijn. Hij begon daarom maar zijn eigen pakkenmerk Bordoni. “Het eerste jaar was een struggle, maar dit jaar mikken we op een omzet van één miljoen euro.” Verder vertelt hij dat hij op zijn 15e al uit huis ging, een tijdje op straat heeft gezworven en dat juist die tijd hem heeft gemaakt tot wie hij is.

 

Nike is het beste merk onder Duitse millenials

Bij de verkiezing voor beste merk onder Duitse consumenten, is Nike uit de bus gekomen als beste merk onder millenials. Andere kledingmerken in de top tien: Adidas en H&M. Adidas is over de breedte een sterk merk, het komt in alle categorieën in de top tien. Het onderzoek is groot opgezet, met 34.000 consumenten en 27000 bedrijven die ondervraagd worden.

The Tutu Shop lanceert Nederlandse webshop

Nog meer nieuws van onze zuiderburen: de Belgische zaak The Tutu Shop begint een webshop voor de Nederlandse markt. Ook zijn er plannen voor een shop in Amsterdam waar je ‘de mooie, zachte tutu’s in alle kleuren van de regenboog met eigen ogen kunt bewonderen’. Voor Koningsdag komt de kledingwinkel met een speciale oranje tutu.

Jan Bongers wordt de directeur European Fashion bij EK/servicegroup

Per 1 maart 2018 treedt Jan Bongers (48) in dienst bij EK/servicegroup in de functie van directeur voor de Europese Fashion-activiteiten van de groep. In deze nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en uitrol van de Europese fashion-strategie. De Europese fashion-activiteiten worden vanuit Hoevelaken aangestuurd. Daar is ook Euretco is gevestigd, dat onderdeel uitmaakt van EK/servicegroup.

Jan Bongers heeft ruime ervaring in o.a. (internationale) non-food retail. Vanaf 2013 was hij Global Marketing Director van Dunlop Protective Footwear en daarvoor is hij bijna twintig jaar in internationale managementfuncties werkzaam geweest bij verschillende organisaties, zoals Philips, Kijkshop en Ranpak Group. 

Gerry Weber komt met nieuw premium vrouwenmodemerk

Gr[8]eful, zo gaat het nieuwe premium vrouwenmodemerk van Gerry Weber heten. Veel meer is er niet bekend. Er is alleen een aankondiging op de website te lezen en die is summier: “Gr[8]ful staat voor exclusieve premium mode. We zijn nieuw, altijd inspirerend en online. Mis de start niet!” Vervolgens kun je je e-mailadres achterlaten.