TOP

Hunkemöller schrapt internationale merknaam Bodique

Merknaam Bodique was een kort leven beschoren. Bodyfashionmerk Hunkemöller wil internationaal een en dezelfde naam voeren.

Vijf jaar geleden besloot lingerieketen Hunkemöller de naam ‘Bodique’ in het leven te roepen. Dat jaar betrad het van oorsprong Duitse label de Spaanse markt met plannen voor uitbreiding in nog veel meer internationale markten. Bodique klonk internationaal toegankelijker dan het vertrouwde – maar inderdaad minder makkelijk in de mond liggende Hunkemöller. Momenteel wordt naast Spanje, in Frankrijk, Groot-Brittannië, Egypte, Rusland, Saoedi-Arabië, Koeweit, Aruba, Curaçao en Sint Maarten de merknaam Bodique gevoerd. In 2008 openden de deuren van de eerste Nederlandse Bodique-vestiging aan de Amsterdamse Nieuwendijk.

High street brand
Dat bleek van korte duur. Na de in 2010 geïntroduceerde nieuwe look heeft Hunkemöller zich ten doel gesteld om te groeien van een high street retailer naar een high street brand. Om dit te kunnen realiseren wil het bedrijf alleen nog maar onder de merknaam Hunkemöller opereren.

Philip Mountford, CEO Hunkemöller: “We willen een high street lingerie brand worden in alle landen waar we vertegenwoordigd zijn. We zijn er van overtuigd dat internationale groei kunnen bewerkstelligen met onze fashion collecties tegen een goede prijs-kwaliteit verhouding. Het is ons doel één high street brand te creëren onder de naam Hunkemöller en wij geloven dat het voeren van één merknaam ons helpt in het bereiken van dit doel. Het merk wordt steeds zichtbaarder. Een global portfolio zal een maximaal resultaat opleveren in merkcommunicatie omdat de consument overal ter wereld met dezelfde merknaam geconfronteerd wordt.”