TOP

Hoe is het met Calvin Klein Underwear?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het bodyfashionsegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Deze keer laten we Marc de Graaff van Warnaco aan het woord. Importeur van één van de meest bekende en spraakmakende (onder)modenamen ter wereld: Calvin Klein.
  • Aantal leveringen: Continue; maandelijkse leveringen en een uitgebreid never out of stock-programma voor zowel dames als heren.
  • Aantal collecties: Voor dames twee hoofdcollecties en twee tussencollecties, voor heren twee hoofdcollecties
  • Collectieopbouw: Dat verschilt van kanten lingerie tot sportieve ondermode of sleepwear. We werken met maandelijkse kleurthema’s in verschillende prijsklassen.
  • Segment: Midden 

Wat voor merk is Calvin Klein?
“Dat valt in een paar woorden samen te vatten: cool, sexy, sportief, betaalbaar en hip.”

Hoe lang bestaat het merk al?
“Calvin Klein Underwear bestaat al sinds 1982.”

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie van Calvin Klein Underwear?
“Voor mannen hebben we maandelijks kleurthema’s met sterke prints. Gloednieuw is de X-lijn (zie beeld), dat is een mannenlijn in katoen en microfiber. We hebben nog veel meer nieuws, zoals bijvoorbeeld de value packs, waaronder de 3 pack trunks en de 2 pack T-shirts. Voor vrouwen is er een maandelijkse fashion drop waaronder de Black-serie en de Meli Melo-serie. Ten slotte hebben we Essentials: een sleepwear-serie.” 

Wat typeert een Calvin Klein-consument?
“Die is eigentijds en heeft oog voor mode. De leeftijd zit tussen de  25 en 45 jaar. Hij of zij kiest heel bewust voor een betaalbare luxury brand.”

Wat is de kracht van het merk?
“De wereldwijde bekendheid door sterke marketingcampagnes. Dat gebeurt nu met Hollywood- en sportsterren zoals Kellan Lutz, Hidetoshi Nakata en Eva Mendes. Maar Calvin Klein Underwear heeft natuurlijk ook een geheel eigen collectiebeeld en een scherpe consumentenprijs.”

Warnaco B.V.
Tel. 0800-1234566
Ga voor meer informatie naar www.warnaco.com of www.9countries9men.com