TOP

Facebook-applicatie op Levi’s webshop

Levi's heeft op de nieuwe webshop een aantal toepassingen van sociaal netwerk Facebook geïntegreerd. Zo is er de zogenaamde Like-button, waarmee Facebookers hun favoriete items uit de webshop kunnen markeren.

Door bij een artikel in de Levi’s webshop op ‘Like’ te klikken kunnen bezoekers hun favoriete artikelen markeren. In de webshop is bij elk artikel te zien hoeveel en welke Facebookers dit item leuk vinden. Andersom zie je op iemands Facebook-pagina welke Levi-items hij/zij leuk vindt. Daarnaast is er de ‘Friend Store’, die voortborduurt op de Like-button. Hier kunnen bezoekers met een Facebook-account de favoriete artikelen van hun vrienden uit de Levi’s webshop zien. De applicatie is een perfecte methode om online mond-op-mondreclame (en wellicht de verkoop) te bevorden.

Overigens is de Facebook-applicatie alleen nog actief op de Amerikaanse webshop van Levi’s. Als dit een succes wordt, krijgt de webshop voor Europa er ook één. Facebookers kunnen de applicatie wel alvast uitproberen via de Amerikaanse webshop, alleen kunnen ze hier geen artikelen bestellen. De Europese webshop van Levi’s heeft een ietwat andere collectie.