TOP

Hoe gaat het met YaYa?

Het Nederlandse Yaya is sinds 2008 overgestapt van fast fashion-merk, naar pre-order merk. Patrick Draijer, Director Sales van YaYa, vertelt hoe het YaYa vergaat.

Hoe bevalt het om een pre-order merk te zijn?
“Het bevalt ons goed. We zijn als merk volwassener geworden. Als pre-order merk zijn we beter in staat om aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen. Toen we overstapten zijn er wel klanten afgevallen, maar we hebben er veel kwalitatief goede bij gekregen.”

Jullie showroom gaat verhuizen, waarom is dat?
“We zaten met twee showrooms in het WFC, maar door de ontwikkelingen kunnen we wel stellen dat we daar uit onze jas zijn gegroeid. We verhuizen naar ons hoofdkantoor, in Halfweg. Daar brengen we de showrooms samen met de overige afdelingen. Onze klanten vinden het geen probleem, die verhuizen gelukkig met ons mee. De opening is 5 juli en valt samen met een presentatie van onze nieuwe collectie.”

Wat zijn jullie toekomstplannen?
“We hebben sinds januari een nieuwe hoofdstyliste. Zij heeft twintig jaar bij Mexx gewerkt en  weet de looks van YaYa nog beter neer te zetten. Ook gaat ze meer werken in thema’s. We hopen een verdere groei in klandizie te realiseren en hebben daar een goed gevoel over. We zijn een goed instapmerk. Daarnaast willen we met name uitbreiden in Duitsland, Engeland en Frankrijk.”

www.yaya.nl, verkoopprijzen: van €19,95 voor shirts tot €69,- voor jassen. Marge v.a.: 2.59