TOP

Hoe gaat het met: Synergy Fashion?

Iedere maand neemt Textilia een modebedrijf onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Bas Schòningh, labelmanager van Synergy Fashion in Nederland.

Aantal collecties: 2 hoofdcollecties en meerdere tussencollecties
Marge: 3.0 tot 4.0
Inkoopprijzen: vanaf 45 tot 79 euro voor colberts van hoogwaardige Italiaanse stoffen
Segment: midden tot middenhoog

Hoe lang bestaat het modebedrijf?
Bas Schòningh: “Elf jaar geleden is de Synergy Fashion begonnen en door de jaren heen behoorlijk gegroeid. De kurk waar het bedrijf nu op draait is nog steeds confectie, maar wat ook een behoorlijke plaats in heeft genomen is het Zwitserse bonnetterielabel Ragman. Het onderscheidende vermogen is absoluut de prijs/kwaliteitsverhouding. Het merk heeft een goede doorverkoop en is zelfs meerdere malen door het Duitse vakblad Textielwirtschaft uitgeroepen tot één van de best doorverkopende merken.”

Hoe gaat het met de verkoop van private label collectie?
“Synergy Fashion is de laatste jaren uitgegroeid tot private label specialist in zowel heren- als damesconfectie met colberts, pantalons, kostuums en jassen. Met een private label collectie kunnen ondernemers hun eigen stijl creëren. Tegenwoordig brengen wij de confectiecollectie onder de naam Collezione Verde die we met name verkopen aan winkels die geen eigen label hebben of nodig vinden.”

Hebben jullie iets van de economische crisis gevoeld?
“De economische crisis heeft natuurlijk zijn negatieve werking, maar geeft ook vaak veel kansen. De klant is best bereid zijn geld te besteden aan iets waarmee hij zich kan onderscheiden.”

Wat heeft de toekomst voor jullie in petto?
“Wij zullen nog meer private label voor mannen-, vrouwen of gemengde winkels gaan produceren. Onze productie voor corporate fashion groeit trouwens ook. Er zijn niet veel producenten die op kleinere schaal voor dit genre orders maken.”