TOP

Hoe gaat het met LE BIG?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Anke Goossens van het label LE BIG.

Hoe is het dit seizoen met LE BIG gegaan?
De LE BIG FW’12 collectie hebben wij goed verkocht. In Nederland en het buitenland zijn het aantal verkooppunten gestegen. De LE BIG collectie hebben we in juli uitgeleverd. De klanten zijn enthousiast, de doorverkoop is goed en de bestellingen lopen door.

Is het niet heel moeilijk om in deze tijd te groeien als merk?
Wij zijn met de collectie FW’11 begonnen om LE BIG van been mode merk te verbreden naar een accessoire merk met een NOS (never out of stock) kleding programma. Doordat we dit concept 2 jaar geleden hebben ingezet, zijn onze klanten met ons meegegroeid en zijn we aantrekkelijker geworden voor winkels die LE BIG nog niet verkochten.

Wat is de kracht van LE BIG?
LE BIG is zo’n 20 jaar actief in het kindersegment waarin we een goede reputatie hebben opgebouwd. Het is de kunst om te blijven vernieuwen en goed te kijken en te luisteren naar de winkeliers; wat vinden zij belangrijk en waar zijn ze naar opzoek?

Op welke winkels richt je je met LE BIG?
Winkels in het midden tot hoog segment met een professionele uitstraling en werkwijze.

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?

Er zijn voor de winkeliers showcards en give-aways om LE BIG in de winkel te promoten. Daarbij loopt de winkelier geen risico met ons NOS programma.

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
LE BIG heeft in binnen-en buitenland 300 verkooppunten.

Staat er het komende half jaar nog iets spannends op de planning?
Voor de LE BIG SS’13 collectie willen we ons NOS programma verder gaan uitbreiden.

Zijn social media belangrijk?
Voor LE BIG zijn social media heel belangrijk. Vooral omdat je als merk direct met de consument in contact staat. Het is een snelle manier om te weten te komen wat de consument leuk en goed vindt en wat niet.

Hoe worden social media ingezet en wat denk je daarmee te bereiken?
Samen met onze winkeliers plaatsen we op onze facebook pagina informatie over LE BIG. We vinden het belangrijk om informatie over LE BIG te delen met de winkeliers en vice versa, met als doel de consument beter op de hoogte te houden over LE BIG.