TOP

Hoe gaat het met Designfashionline?*

Het Nederlandse modeagentuur Designfashionline heeft twee nieuwe vrouwenmodemerken in het portfolio: het Deense Carmakoma en het Nederlandse Completo.

In 2007 begonnen Jantien Klok en Dick Zoet een webportaal waar diverse designers hun ontwerpen verkochten. Tot het merk Zuzabart het duo vroeg om als agent op te treden. “Dat was gelijk hartstikke leuk”, vertelt Klok. “Maar het werd in de loop van de tijd moeilijk om het webportaal en het agentschap tegelijkertijd te doen, daarom besloten we vorig jaar om helemaal voor Zuzabart te gaan.” Vanaf oktober 2014 heeft Designfashionline twee merken aan het assortiment toegevoegd.

 

HGHM Carmakoma 1HGHM Carmakoma 


Carmakoma

Het Deense vrouwenmodemerk Carmakoma werd in 2007 opgericht door Angelica Weiss en Heidie Lykke en is inmiddels succesvol in diverse Europese landen. In de beginperiode waren de creaties van Carmakoma uitsluitend te koop via de eigen online flagshipstore, inmiddels is de verkoop uitgebreid naar gespecialiseerde winkels in diverse landen. Klok: “Carmakoma is in Nederland nog niet zo bekend. Het is een echt fashionmerk. Daarmee bedoel ik: kleding waarmee je een statement maakt. De collecties zijn geschikt voor vrouwen met een maatje meer, maar specifiek voor alle jonge vrouwen die zichzelf durven te laten zien. De maatserie begint bij maat 38 en loopt door tot maat 54. Er zitten onder andere jurken, broeken, tops, leggings, body’s en badmode in de collectie.” Carmakoma zit in het middensegment. De marge is 2,7 en de inkoopprijs zit tussen de  €30 en €60. Jaarlijks verschijnen er 2 hoofdcollecties en 2 kleinere tussencollecties, deze kunnen alleen vooraf ingekocht worden. Never out of stock-lijn Lab27 is daarentegen wel het hele jaar door verkrijgbaar. In de Verenigde Staten werd het merk bekroond met de titels ‘Best Independent Contemporary Designer’ en ‘Best International Plus Size Clothing Brand’.

 

HGHM Completo HGHM Completo 1

 

Completo

Completo werd in 1980 in Nederland opgericht. Afgelopen jaar besloot het vrouwenmodemerk met een agent in zee te gaan, dat werd Designfashionline. Klok: “De kleding van Completo accentueert het vrouwenlichaam op een elegante wijze en is verkrijgbaar vanaf maat S. De wintercollectie 2015 presenteren we in het World Fashion Centre. Veel vrouwen kennen Completo, en we hebben al veel retailers benaderd. Van zowel Carmakoma als Completo verwachten we erg veel: beide hebben een goede pasvorm en zijn kwalitatief geweldig. De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 42, de markt voor deze kleding is dan ook enorm.” Completo’s marge zit tussen 2,5 en 2,7. Met een inkoopprijs van €20 tot €50 (met winterjassen als uitschieters) bevindt het merk zich in het middensegment. De zomer- en wintercollecties zijn alleen vooraf te bestellen.

 

Beide vrouwenmodemerken worden in februari 2015 formeel geïntroduceerd tijdens JustBIB in het World Fashion Centre. Vanaf januari 2015 is de showroom van Designfashionline te bezoeken op de zesde etage van toren 1 van het World Fashion Centre.