TOP

Hoe gaat het met Claesen’s?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het bodyfashionsegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Met een vernieuwde Evergreen-collectie en internationale verkooppunten in New York en Londen werd het hoog tijd voor een gesprekje met oprichtster Deborah den Boer.

-Aantal leveringen: Het gehele jaar door
-Aantal collecties: Senior: twee collecties (winter en zomer), daarnaast de basics 24/7 collection die binnen 24 uur geleverd wordt en altijd uit voorraad leverbaar is. Junior: vier collecties: winter/hoogwinter en zomer/hoogzomer. En natuurlijk ook de basics.

-Collectieopbouw: Senior: winter- en zomercollectie bestaat uit loungewear met bijpassende underwear. Dit kan 24/7 gedragen worden; naar het werk, tijdens het uitgaan of shoppen, maar ook gewoon als pyjama. Deze collectie bestaat uit T-shirts, leggings, broeken, colberts, wikkeltops, jurken en verschillende blouses en vestjes. Alles is met elkaar te combineren. Junior: een complete kledinglijn: underwear, funwear, jeans, swimwear en pyjama’s. Alle collecties zijn in drie groepen verdeeld met elk een eigen thema. Van preppy chic tot sportief, maar altijd met een knipoog.
-Segment: Midden tot hoog segment.

Hoe lang bestaat het merk nu?
Sinds 1993.

Welke doelen zijn er behaald sinds de lancering van het merk?
Internationale bekendheid in een groot aantal Europese landen, de USA en Australië.

Hoe zou je het merk kunnen omschrijven?
Een fris en vernieuwend merk met een uitgesproken signatuur.

Wat is de kracht van het merk?
De styling en uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Wat is de belangrijkste ontwikkeling geweest sinds de lancering?
De introductie van Claesen’s Junior in 2002.

Nieuwe klanten?
Ieder seizoen krijgen we aanvragen van nieuwe klanten in zowel Nederland als de rest van Europa, de VS en Australië. Sinds kort horen daar ook Aziatische landen bij.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie(s)?
De nieuwste collectie is de Senior 2011 zomercollectie die nog tot half oktober kan worden besteld. Deze kenmerkt zich door de verscheidenheid in stoffen en structuren. Door de kleur kan deze collectie prima onderling gecombineerd worden. Het is een vervolg op de Twenty Four Seven collection. De Junior zomercollectie voor 2011 is zoals de klant van Claesen’s gewend is: kleurrijk met veel verschillende prints.

Hoeveel verkooppunten zijn er nu?
Wereldwijd ongeveer 2600.

Wat willen jullie de komende tijd realiseren?
We hebben heel veel aanvragen vanuit Aziatische Landen, zoals Japan en China, internationale expansie is daarom een logische stap. Ook blijven we onze productgroepen uitbreiden, voor zowel Junior als baby’s. Voor Senior gaan we net als bij Junior de collectie uitbreiden met zachte, gebreide wollen vestjes in verschillende mohair blends.

Wat is jouw persoonlijke favoriete item uit de nieuwste collectie(s), waarom juist deze?
Voor mede-eigenaresse Shirley van Boven de watervaltop, Voor Debora Blaauw, eveneens mede-eigenaresse, de gestreepte colbert in combinatie met een lang T-shirt en een legging.

Op welke manier heeft de economische recessie invloed op het merk?
Eigenlijk totaal geen invloed; waarschijnlijk vanwege de styling die zich telkens weer overtreft en door de goede verkoopprijzen.

Voor meer informatie: www.claesens.com.