TOP

Heineken sambashirt voor het WK 2014

Op donderdag 17 april 2014 heeft Heineken dé nieuwe WK-gadget gepresenteerd: het sambashirt!

Vanaf 5 mei 2014 is het WK-sambashirt van Heineken verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten bij aanschaf van een krat Heinekenbier. In de zomen van het T-shirt zijn kleine sambaballen verwerkt. Deze ‘schud-vulling’ maakt een sambageluid bij beweging.

Selfie
Met de #sambaselfie-actie kunnen fans laten zien hoe zij de Oranjekoorts vieren. Door een foto te delen op social media maken zij kans op tickets voor de wedstrijden van Oranje.

Campagne: ‘Vier de Oranjekoorts’
Vanaf 18 april 2014 is de nieuwe WK tv-commercial ‘de Oranjekoorts’ van Heineken te zien op tv. Hierin fietst ‘Chief Oranje Officer’ Marco van Houwelingen op een bakfiets mee in een Braziliaanse carnavalsoptocht. De omstanders kijken eerst raar op, maar als de ‘COO’ op zijn piano de eerste tonen van No Limit van 2 Unlimited speelt, worden de Braziliaanse omstanders bevangen door de Oranjekoorts.

2 Unlimited
Aan de commercial werken Illusionist Hans Klok,  Dennis Bergkamp, en radio dj Edwin Evers mee. In samenwerking met Heineken brengt 2 Unlimited hun grootste wereldhit uit de 90’s ‘No Limit’ opnieuw uit in een Brasilian remix.

Kleding
De afgelopen jaren waren er meer kledingstukken onderdeel van de WK-reclamecampagne. Zo werd in 2012 het jurkje van Bierbrouwer Bavaria ontworpen door het duo Spijkers en Spijkers: de ‘V-Dress’. Bavaria kwam in 2010 als eerste met een WK-item speciaal voor vrouwen.