TOP

Gsus keert terug op de markt

Na een pauze van een aantal maanden is sinds 1 juni de collectie van Gsus Sindustries weer online verkrijgbaar. Dit maakt het merk bekend op de website en diverse social media.

Gsus, waarvan afgelopen april de wholesaletak failliet ging, plaatste de afgelopen maand op Instagram en Facebook verschillende teasers als ‘knock knock, gsus is coming’. Op maandag 1 juni geeft de website van het merk daadwerkelijk aan dat het merk weer verkrijgbaar is met de woorden: Gsus is back. De compacte collectie biedt T-shirts, truien en jeans voor mannen en vrouwen. Opvallend is dat het merk duidelijk terugkeert naar waar het allemaal mee begon: het bekende kroonlogo, dat nu in veel items is verwerkt.

 

Nieuwe eigenaar

Welke nieuwe eigenaar achter de voortzetting van Gsus zit, is nog niet bekend. Op de website laat het merk weten dat het afgelopen januari is overgenomen en dat het ‘met een klein team jonge creatieven teruggaat naar de roots van anti-establishment en de bijbehorende rebelse stijl’. 

 

Faillissementsverslag

Afgelopen week is het faillissementsverslag van Gsus Wholesale B.V. gepubliceerd. Hieruit blijkt dat het merk sinds de overname door investeerder Varova Fashion verlieslatend was. ‘Het design bleek te expliciet voor een steeds vlakker wordend modebeeld’, aldus het rapport. Ook de dertien eigen winkels, die Gsus in 2013 bezat, leden zwaar verlies.

 

Doodsteek

De overname van Men At Work, in september 2017 door oprichter Marcel van Gelderen – opmerkelijk genoeg voor 1 euro – betekende ‘de doodsteek’ voor Gsus. De multibrandketen werd de afgelopen jaren door de toenmalige eigenaar Varova Fashion verplicht de Gsus-collecties af te nemen. Men At Work was de grootste klant van het merk, dus toen de samenwerking na de overname stopte, was er geen redden meer aan. Uiteindelijk vroeg Gsus in april 2018 faillissement aan voor de groothandelsactiviteiten. 

 

Gsus

Gsus 2