TOP

GfK februari-april 2012: -7 daling mannenmode

Consumenten besteedden in het afgelopen kwartaal (februari-april) 7 procent minder aan mannenmode. De oorzaak is een daling van het aantal gekochte stuks.

Naast een daling van het aantal gekochte stuks, meldt onderzoeksbureau GfK meldt in de resultaten verder een stabilisering van het gemiddeld besteed bedrag per mannenmode artikel.

De totale markt
In tegenstelling tot maart is de maand april een zeer slechte maand voor de totale modemarkt geweest; de bestedingen aan mode in Nederland daalden met maar liefst 24% ten opzichte van april 2011. In deze maand zijn de bestedingen aan mode (totaal van vrouwen-, mannen-, baby-, kindermode en bodyfashion) in Nederland fors gedaald (-24%) ten opzichte van de bestedingen aan mode in april 2011. De daling wordt veroorzaakt door een sterke daling van het aantal gekochte stuks (-23%). Het gemiddeld besteed bedrag is stabiel.

Zelfstandige modezaken
De bestedingen bij zelfstandige modezaken zijn in april 2012 ten opzichte van de totale markt nog sterker gedaald (-29%). Sinds november 2011 staan de zelfstandige modezaken, in vergelijking met vorig jaar, er minder goed voor dan de overige aankoopkanalen. De daling in bestedingen bij de zelfstandige modezaken wordt veroorzaakt door een flinke daling van het aantal gekochte stuks (-31%). Het gemiddeld besteed bedrag is daarentegen licht gestegen.

Herken je je in deze cijfers of juist helemaal niet? Laat hieronder een reactie achter?