TOP

Gespot op de beurzen: street x active highlights, merken en trends

De meeste beurzen zijn voorbij. Tijd voor een terugblik op de nieuwste najaarstrends, merken en andere hoogtepunten in het street- en activewearsegment.

Eén van de opvallendste blikvangers betrof geen mode, maar een bijproduct dat weleens het perfecte toonbank-item kan worden. Het Nederlandse Denim.lab trok op Selvedge Run in Berlijn veel bekijks met diens bijzondere indigoblauwe wijn, die na een eerste levering al snel uitverkocht was. Volgens eigenaar/bedenker Sander van de Vecht smaakt de wijn naar rosé en sangria. Voor de wijn zijn namelijk rode en witte druiven gecombineerd, waarna organische pigmenten, waaronder indigo zijn toegevoegd. 

Denimlab

Denimlab 2

Denim.lab

 

Het Turke Brand Who streeft naar kwalitatieve streetwear. Zo brengt het voor komend najaar een all season jas op de markt (sowieso zijn kledingstukken en vooral jassen die het hele jaar door te dragen zijn, een belangrijke trend om in de gaten te houden). De fleece voering kan namelijk verwijderd worden en als apart jack worden gedragen. 

 

Brand Who

Brand Who 2

 

Brand Who 3

Brand Who

 

Wrad is geen merk, ‘het is onze call to action’, zeggen de gedreven, bewuste creatieven achter het label Wrad. Op Seek presenteerden ze een circulaire streetwearcollectie van organisch katoen en geverfd met grafietpoeder. 

Wrad 1

Wrad 3

Wrad 2

Wrad

 

Oxbow liet op Modefabriek een meer casual lijn zien – de iets hoger geprijsde 1985-collectie. 

Oxbow 1

Oxbow 2

Oxbow 1985

Het schoenenconcept van het Italiaanse ACBC was een van de verrassingen op Modefabriek. Het label geeft de mogelijkheid om diverse zolen en uppers te verwisselen. Door een vrij onzichtbare rits is het mogelijk om naar wens te veranderen. Van sportief naar een meer formele uitstraling.

ACBC

ACBC 2

ACBC 3

ACBC

 

Grote billboards kondigden het op de Berlijnse vakbeurs Panorama al aan: ‘Andrew Charles is Andy Hilfiger’. De wellicht iets minder bekende broer van Tommy Hilfiger introduceerde er zijn Andrew Charles-collectie in Europa. Een uitgebreide op een rocklifestyle geïnspireerde lijn met jeans, jacks, T-shirts, sweaters en heel veel tassen en schoenen. 

Andrew Charles 1

Andrew Charles 2

Andrew Charles

 

Let ook komend najaar op de ‘lelijke schoenentrend’. Mephisto trok vorig jaar al de belangstelling, maar introduceert voor komend najaar het originele comfortabele model in nieuwe trendy kleuren. 

Mephisto

Mephisto Originals

 

Wons Mous inspireert met een colour-coordinated presentatie. 

Wons Mous

Wons Mous

 

Gezien op Modefabriek: denim en corduroy bloezen van Hannes Roether. 

Hannes Roether

Hannes Roether