TOP

Fashionchick.nl en Textilia gaan webwinkeliers opleiden

Modevakblad Textilia en Fashionchick.nl gaan hun gezamenlijke kennis en netwerken inzetten voor ondernemers die meer willen weten over het starten van een webshop en van webwinkeloptimalisatie.

Textilia heeft de trainingen met medewerking van Fashionchick ontwikkeld omdat de vraag van abonnees en relaties hiernaar sterk toeneemt. De trainingen worden verzorgd door Ecommerce-college.nl en starten op 1 oktober en 31 oktober.

Fashionchick keuringsrapport
Tijdens de trainingen ‘Starten van een webshop’ wordt duidelijk welke stappen de ondernemer anno 2012 moet nemen om succesvol een webwinkel (vaak naast een fysieke winkel) te starten en op te bouwen. Bij de trainingen ‘Optimaliseren van een webshop’ wordt aandacht besteed aan conversieverhoging (van kijkers kopers maken), online marketing (je webshop onderscheiden van de rest), sales, PR & social media en het combineren van online en offline aanwezigheid. Nieuw is het Fashionchick keuringsrapport met verbeterpunten voor de webwinkel, dat elke deelnemer achteraf voor zijn onderneming ontvangt. De ondernemers achter Fashionchick treden zelf op als gastsprekers, evenals de affiliatemarketeer van online reuzen Zalando en Vimodos.

Overleven en excelleren met een webshop?
Nienke Wirtz, opleidingscoördinator bij Textilia Institute: “Deze eendaagse trainingen zijn welkome nieuwkomers in ons aanbod van korte, praktijkgerichte vakopleidingen. Steeds meer modeondernemers – online en offline – vragen zich af hoe zij in tijden van toenemende concurrentie succesvol kunnen worden en blijven met een webshop. Optimaliseren op alle vlakken van de webshop is het antwoord. Fashionchick.nl is in de modebranche uitgegroeid tot dé online shopping portal, een autoriteit met actuele kennis van e-commerce, de techniek hierachter en een onafhankelijke instelling als het aankomt op het beoordelen van webwinkels. Logischerwijs een partner die we veelvuldig hebben geraadpleegd bij het ontwikkelen van de training.”

“Waarborgen van diversiteit en kwaliteit van het aanbod.”
Ellen Snijder, oprichtster en managing director van Fashionchick: “Onze site is er enerzijds voor de consument om het webshoppen overzichtelijker en betrouwbaarder te maken, en aan de andere kant om verkeer en sales voor webwinkeliers te genereren. De veranderende markt heeft tot gevolg dat consumenten steeds veeleisender worden en dat webwinkeliers het verkeer minder makkelijk kunnen omzetten in sales. Dat je ook als middelgrote online boetiek prima kunt draaien, door gedegen webwinkeloptimalisatie, willen we graag duidelijk maken. Het aanbod op Fashionchick moet geen eenheidsworst worden en wij zijn altijd op zoek naar nieuwe webshops met een vernieuwend aanbod of originele insteek. Daarom verlenen wij onze medewerking aan de trainingen van Textilia. Dat deze worden verzorgd door onze eigen businesspartner en docent Suzan Eikelenstam van Ecommerce-College.nl en WebshopPR, draagt bij aan ons vertrouwen in het succes ervan.”

Over Textilia Institute
Textilia Institute is het opleidingsorgaan van modevakblad Textilia, dat wordt uitgegeven door MyBusinessMedia. Deze uitgever ontwikkelde Textilia Institute als onderdeel van de MyBusinessAcademy, uitvoerend producent van trainingen en workshops voor retailers en e-tailers.

Over Fashionchick
Fashionchick.nl is de eerste social shopping site voor vrouwen in Nederland. In de Fashion-Finder vinden zij kleding, schoenen en accessoires van de leukste en meest originele, maar ook de meest betrouwbare en servicegerichte webshops. Fashionchick start begin oktober met onafhankelijke Fashionchick Webshopbeoordelingen; om voor vermelding in de Fashion-Finder in aanmerking te komen, moet een webshop nu minimaal aan bepaalde, vastomlijnde  standaarden voldoen. Webwinkels die aan deze standaarden voldoen en daarnaast extra service bieden, krijgen een hoger rapportcijfer. De webwinkelier ontvangt een rapport van de webshopbeoordeling, met daarin een overzicht van verbeterpunten. Door op een onafhankelijke wijze webwinkels te vergelijken, garandeert Fashionchick de consument een betrouwbare shopomgeving en een prettige userexperience. Maandelijks bezoeken 500.000 vrouwen de site, op zoek naar de leukste producten in de Fashion Finder, die ze vervolgens opslaan in hun virtuele kledingkast. Inmiddels staan er 120 webshops met hun producten op Fashionchick.nl, waardoor de website hét startpunt voor online shoppen is geworden.