TOP

Dyanne Beekman, Wehkamp, Youtube en Google lanceren modeplatform

Imagostyliste Dyanne Beekman en wehkamp.nl slaan op fashiongebied de handen ineen. Samen met Google en Youtube bouwde ze een innovatief modeplatform in de vorm van een YouTube-channel: Fashioninfocus.nl.

Het online modeprogramma telt in totaal ongeveer 40 filmpjes per seizoen en is het eerste interactieve modeprogramma dat voor iedereen op elk gewenst moment, waar en wanneer je maar wilt te bekijken is. Dyanne geeft in de wekelijkse afleveringen onder meer een exclusief kijkje achter de schermen bij internationale fashion events, gaat in op de laatste modetrends en geeft de bezoeker praktische en persoonlijke stylingadviezen.

Shoptrips
Via het speciale ‘dedicated YouTube-channel’ van Fashion in Focus is iedere dinsdag een nieuwe aflevering te zien met de laatste modetrends en persoonlijk advies. Daarnaast wordt samen met de inzet van social media, waaronder een blog, Facebookpagina en Twitterfeed uitgelegd hoe de consument zijn of haar eigen stylist kan worden. Dyanne neemt de bezoekers mee naar de beste winkels, de hipste steden (New York, Kopenhagen, Hong Kong en Milaan) en houdt ze op de hoogte van de laatste trends. Bovendien krijgt de bezoeker advies over de meest aansprekende items voor elk gewenst moment van de dag. Daarmee shop je direct je ideale outfit bij elkaar.

Wehkamp
“We zijn enorm trots om dit nieuwe channel met Dyanne te kunnen lanceren. Zij is een van Neerlans bekendste imagostylistes en heeft al menig consument van onschatbaar modeadvies voorzien. We zijn het grootste online warenhuis van Nederland en dit past goed bij de interesse van de consument om mode online te kopen. Met Fashion in Focus spelen we hierop in en kunnen we de fashionconsument op een verrassende en eigenzinnige manier inspireren en adviseren”, aldus Rudolph van der Kraan, Marketing Director wehkamp.nl. Daarnaast geeft hij aan dat Wehkamp hiermee voorgoed het oubollige imago van zich af wil zetten. Een flink nieuw aantal hippe merken moet dit kracht bijzetten.

Dyanne Beekman
“Regelmatig werd ik op straat door mensen aangesproken of er een vervolg op mijn programma Passion for Fashion zou komen. Het is dan ook uniek dat ik op een interactieve manier een modeprogramma kan maken die de vrouw informeert en inspireert. Door het Fashion in Focus-channel komen we nu rechtstreeks in contact met de consument en is het zelfs mogelijk om persoonlijk advies op maat te geven. Hoe mooi is dat om dat samen met een vaste partner als wehkamp.nl te doen”, aldus imagostyliste Dyanne Beekman.

Youtube
“Met zo’n 8.5 miljoen unieke bezoekers op YouTube in Nederland, maakt Wehkamp.nl op een goede manier gebruik van het bereik van het platform, de betrokkenheid van hun doelgroep en de interactiviteit van de content. Wehkamp.nl sluit met dit initiatief aan bij de consumententrend dat informatie steeds meer in audiovisuele vorm wordt geconsumeerd. Uniek aan dit concept is dat de modebewuste consument direct vanuit de video de gewenste kledingstukken kan bestellen bij Wehkamp.nl. Een primeur in Nederland, waarbij online shoppen hiermee een echte beleving wordt”, aldus Head of YouTube Sales Mascha Driessen.

Lees meer over de lancering op Twitter @li_Textilia