TOP

Dstrezzed: “Pitti blijft belangrijkste beurs voor Europa”

Dstrezzed stond als een van de weinige Nederlandse mannenmodemerken op de Pitti Uomo afgelopen week. Textilia sprak met het merk over hun deelname aan de grote beurs.

Textilia’s mannenmoderedacteur sprak accountmanager Nick van Thull van Dstrezzed op de Pitti in Florence:

Hoe bevalt de Pitti tot nu toe?

“Wij hebben een hele goede beurs. Het is pas de tweede keer dat we op de Pitti staan. We hebben het met name gedaan omdat we een tijd geleden met Italië zijn gestart. Sowieso zijn we als Nederlands merk enorm vertegenwoordigd in heel Europa en blijft Pitti de belangrijkste beurs voor deze markt. We maken hier veel nieuwe klanten aan, en ook op een niveau waar we naartoe willen dus dat is mooi. Ook zijn er meer Nederlandse retailers op deze Pitti dan ik had verwacht.”

Waarin verschilt deze beurs met die in Berlijn?

“In Berlijn krijgen we meer jeansgerelateerde retailers over de vloer, op de Pitti zijn het meer herenmodezaken in het hogere segment. Wij zijn begonnen vanuit het denimsegment, maar gaan steeds meer de mannenmode op. Je hebt veel herenmodezaken die willen verjongen of een toegankelijk merk willen toevoegen aan hun assortiment; daar komen wij aan de hoek om kijken. Anderzijds bieden wij weer nettere items voor een winkel in het jeanssegment.”

Dstrezzed Pitti90
De stand van Dstrezzed op Pitti Uomo 90

Zijn jullie tevreden met jullie stand in de I Play-hal?

“Nou eigenlijk passen we hier niet helemaal, het zijn veel streetwear-merken die hier staan. Maar je moet eerst op de beurs toegelaten worden, het is echt ons-kent-ons hier. Ons doel is wel uiteindelijk een eigen paviljoen te hebben of een grotere stand zoals we op Premium hebben.”

Kun je wat over de nieuwe collectie vertellen?

“We hebben onze verschillende lijnen, Dapper Chic en Casual Cool, nog beter aangegeven. Aan de ene kant hebben we nettere jasjes en gilets, aan de andere kant shorts en T-shirt met een casual look. Die mix is erg belangrijk voor ons. Daarnaast hebben we veel linnen – in katoenblends – in de collectie verwerkt. Verder is het een speelse collectie, maar niet té: het moet geen poppenkast worden.” 

Wat maakt jullie zo succesvol?

“Wij horen van winkeliers dat we een heel fijn bedrijf zijn om mee te werken. Dat komt omdat we staan open voor suggesties, we zijn allesbehalve stug. Stel dat een winkelier iets niet goed verkoopt, dan werken we samen aan een oplossing. En daarbij hebben we een marge van 2,7 die kan groeien naar 3,2. Maar een marge is natuurlijk niet alles, het gaat bij ons vooral om de samenwerking. En iedereen die bij ons in de showroom komt, vindt het totaalplaatje, de algehele sfeer erg goed. Je merkt dat de hele markt is veranderd, iedereen is op zoek naar nieuwe merken om mee samen te werken. En daar springen wij goed op in.”