TOP

Dit is de reactie van Koekwaus op de beoordeling van de mysteryshopper


Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mysteryshopper zelfstandige (web)winkels op een aantal vaste punten. De mysteryshopper bezocht in juni de webshop www.koekwausdenbosch.nl. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

In juni bracht de mysteryshopper een bezoek aan de webwinkel Koekwausdenbosch.nl en gaf als eindoordeel een 7,2. Voor het assortiment en techniek en veiligheid kreeg de webshop zelfs een 8,5. Over de homepage was de mysteryshopper minder te spreken: “Ik weet nog niet precies welke producten worden verkocht. Daarom probeer ik te klikken op één van de afbeeldingen, maar hier zit geen link achter,” aldus Mysteryplus, het bureau dat de mysteryshopbezoekjes voor Textilia uitvoert. Koekwaus heeft naast de webshop ook een fysieke conceptstore in Den Bosch.

Fysieke winkel

Die fysieke winkel is dan ook prioriteit, zo legt mede-eigenaar Laura van Rheden uit: “De focus ligt op de fysieke winkel in Den Bosch en dat merk je dus. We verkopen vooral producten die we op social media plaatsen, daarvoor werkt de shop goed. Maar er is zeker ruimte voor verbetering. De webshop is wat dat betreft een ondergeschoven kindje.”

Dagjesmensen

De reden dat de winkel toch een webshop heeft, is deels te wijten aan de vele dagjesmensen die in de conceptstore in Den Bosch langskomen: “Mensen uit het hele land komen bij ons langs en vaak zijn dat dagjesmensen. Een webshop is dan ideaal om die klanten te bedienen die niet vaan in Den Bosch komen”, vertelt Van Rheden: “Ook onze Instagrampagina is erg populair. We kunnen via producttagging zowel op Facebook als Instagram heel makkelijk producten aanbieden en dat werkt ook erg goed. De webshop is eigenlijk een verlengde van onze social mediakanalen geworden.

Template

De kritiek van de mysteryshopper op de homepage begrijpt Van Rheden wel: “Ik vond het heel interessant dat een onafhankelijke partij er naar keek en ook het gehele bestelproces beoordeelde. Je zit er zelf zo middenin dat het moeilijk is om sommige problemen op te merken zoals een kopje klantenservice dat mist.” Voor Van Rheden is het nog even afwachten wat er allemaal precies kan veranderen op de homepage, maar ze gaat er wel mee aan de slag: “We gebruiken een template van mijnwebwinkel en niet alles is mogelijk daar. Dat is toch anders dan wanneer je een webshop vanaf nul opbouwt. Het systeem werkt heel handig maar sommige opties zijn afhankelijk van wat zij aanbieden.”