TOP

Denim City breidt uit naar het buitenland

Denim City Amsterdam heeft internationale ambities. Deze week werd in het Braziliaanse Sao Paulo de eerste satelliet-denimstad gelanceerd. Op korte termijn volgen meer kennis- en educatiecentra.

Een delegatie van Denim City Amsterdam en de overkoepelende organisatie House of Denim – waaronder initiatiefnemer James Veenhoff en directeur Harm Magis – is deze week afgereisd naar het Braziliaanse Sao Paulo. In deze stad werd het startschot gegeven voor een Zuid-Amerikaanse variant van Denim City. Het is de bedoeling dat het kennis- en educatieplatform het komende jaar meer vorm krijgt. 

 

Behoefte aan kennis 

Volgens mede-initiator van House of Denim, Mariëtte Hoitink, is voor Sao Paulo gekozen ‘omdat er grote, lokale markt is die behoefte heeft aan kennis en motivatie.’ Hoitink: “Amsterdam is het beste voorbeeld gebleken voor de rest van de (denim)wereld, inclusief Jean School en Denim City Academy, waarbinnen overheid, educatie, industrie en consument samen komen. Denim City Sao Paulo krijgt ongeveer dezelfde opzet als in Amsterdam, maar groter en met showrooms, meer food en retail.”

 

Verdere uitbreiding

Naast Zuid-Amerika bestaan er ambities om verder te expanderen met het concept Denim City. Hoog op de agenda staat bijvoorbeeld het Amerikaanse Los Angeles, waarvoor de eerste sessie gepland staat voor 16 augustus. In 2019 en 2020 richt het kenniscentrum zich op uitbreiding naar onder meer Japan, Korea, China en Zuid-Afrika. 

 

Denim city sao paulo 2

Denim city sao paulo 3