TOP

Den Haag investeert miljoenen in winkelgebieden

De gemeente Den Haag gaat investeren in de winkelgebieden. De nadruk ligt hierbij op ‘smart shopping’ en lokale ondernemers.

Gemeente Den Haag gaat 6 miljoen investeren in winkelgebieden. Het geld wordt met name geïnvesteerd in ‘smart shopping’ en typisch Haagse winkels. Het is voor de gemeente belangrijk geld te steken in de winkels zodat ze kunnen inspelen op de veranderende behoeften van de toekomst, aldus wethouder Karsten Klein van stedelijke economie. Uiteindelijk is het doel van de gemeente de beste winkelstad van Nederland te worden, zo staat in het Actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018.

De gemeente gaat onder meer investeren in ‘smart shopping’. Hierbij steekt de gemeente extra geld in nieuwe projecten op het gebied van mobiel betalen, gastvrijheid en online vindbaarheid van winkels. Ook komt er een ‘store of the future’: hier kunnen consumenten en bedrijven het winkelen van de toekomst zelf ervaren.

Ook gaat de gemeente investeren in lokale winkels. Volgens de gemeente zijn er in de stad veel onderscheidende winkels die nergens anders te vinden zijn. Daarom willen ze deze winkeliers helpen zich beter te profileren. Ook probeert de gemeente nieuwe lokale winkels aan te trekken door kansen te bieden aan pop-up stores.

Ook krijgt een aantal winkelgebieden extra aandacht. Zeven winkelgebieden, waaronder Leyweg, Binnenstad-Noord en Betje Wolffstraat worden versterkt op het gebied van winkelaanbod, veiligheid en kort parkeren.

Meer weten?
Actieprogramma in het kort
Actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018
Visiedocument Smart Shopping City