TOP

Sustainable webshop Sophie Stone gaat ‘fysiek’: ‘Duurzaamheid moet laagdrempeliger’

Na zeven jaar puur online te hebben gewerkt, trekt de duurzame webshop Sophie Stone de winkelstraat in. Volgende maand opent de retailer de deuren van zijn eerste fysieke winkel in hartje Utrecht.

Foto’s: Sophie Stone

Op 1 oktober 2022 opent de eerste winkel van Sophie Stone aan de Steenweg 11 in de Domstad. Hier verkoopt de duurzame retailer een breed aanbod van duurzame kleding, modeaccessoires en beautyproducten voor vrouwen en mannen voor een toegankelijke prijs, aldus het persbericht. De stijl van de collectie is veelal urban en kleurrijk met merken als JLABEL, Dedicated, Armedangels, Ecoalf, Thinking MU, Mud Jeans en Lanius. De winkelinrichting is conform het DNA van de retailer duurzaam en circulair. De toonbank is een opgeknapt tweedehands exemplaar, de wanden van de paskamers zijn hergebruikt, en het originele plafond uit 1890 is gerestaureerd. Verder is er overal in de winkel gebruik gemaakt van led-verlichting. [Tekst gaat door onder de foto’s.]

Zichtbaar

Het doel van Anna Sophie Slingerland, oprichter Sophie Stone, en mede-eigenaar Esther Steen is om duurzame mode en lifestyle laagdrempeliger en zichtbaard maken voor het grote publiek. Daarom is bewust gekozen voor een winkelpand in een bekende winkelstraat te midden van de conventionele retail, aldus het perscommuniqué.  Slingerland: “Het is tijd dat duurzame concepten voor het grote publiek zichtbaarder zijn. Dat betekent dus ook beter vindbaar in de populaire winkelstraten die dit grote publiek trekken.” [Tekst gaat door onder de foto’s.]

Anna Sophie Slingerland en Esther Steen, eigenaren van Sophie Stone.

Voelen en passen

Steen, mede-eigenaar Sophie Stone: “We zien dat de behoefte onder mensen om kleding te zien, voelen en passen groeit. Mensen willen een weloverwogen keuze maken voor een kledingstuk dat ook écht goed bij hen past en dat lang meegaat. Ook dat is duurzaamheid en met de nieuwe winkel bieden we onze klanten die mogelijkheid.” De plannen voor de komende jaren zijn dan ook om het online succes te versterken met offline boutique concepten in de meer bekende winkelstraten in Nederland.