TOP

De visie van Pieter Wouda van De Man Mode & Jeans: ‘Ik denk niet in hokjes’

Behalve doorzettingsvermogen en vakkennis is een onderscheidende kijk op ondernemen tegenwoordig onmisbaar in de moderetail. In deze rubriek staat daarom de visie van een winkelier of medewerker centraal. In deel 1 is Pieter Wouda van De Man Mode & Jeans aan het woord: “Ik heb de crisis juist als een mooie tijd ervaren.”
Pieter Wouda van De Man Mode & Jeans in Leek (Groningen) verhuisde in 2012 van een pand van 200 vierkante meter naar een locatie van 400 vierkante meter. “Ik heb de crisis juist als een mooie tijd ervaren. We hebben de omschakeling gemaakt naar een veel groter pand, waar we beleving hebben neergezet.”

 

Hokjes

 
Wouda voorzag al in een vroeg stadium al dat de markt aan het veranderen was en besloot dat het anders moest in zijn winkel. “Iedereen verklaarde me voor gek toen ik de naam van mijn winkel veranderde in De Man Mode & Jeans, maar ik voorzag een trend.” 

De Groningse retailer besloot jeans en klassieke herenmode in één winkel aan te bieden.” “Veel mannen, zelfs die van 70 jaar, dragen tegenwoordig een hippe spijkerbroek. Het probleem is dat teveel retailers in hokjes denken, maar dat is niet meer van deze tijd.” 

 

De Man Mode  Jeans


Ook probeert Wouda onderscheidend te zijn in zijn merkenpakket. “Jaren geleden zag ik op de Bread&Butter in Barcelona het merk Cast Iron. ‘Maar dat past toch helemaal niet bij je winkel’, werd toen gezegd. Gelukkig heb ik doorgezet en verkoop ik het nu nog steeds goed.” 

Wat is zijn visie op de toekomst van retail? “Het is vijf voor twaalf. Helaas is het voor menig winkelier al te laat om nog om te schakelen. Gelukkig hebben wij hier geen last van, bij ons komen er veel mannen binnenlopen die iets nieuws willen kopen.”  
 

De Man Mode & Jeans  – Samuel Leviestraat 16 – Leek 

De Man Mode  Jeans2