TOP

Daily Paper opent pop-up in Londen, Jean School is jarig en Lidl-sokken gaan viral

Daily Paper opent een pop-up store in de Britse hoofdstad. Verder: Jean School viert haar vijfjarige verjaardag en de sokken die Lidl uitdeelde tijdens Amsterdam Fashion Week vallen in de smaak. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 13 september.

Zalando handelt bestellingen af van We Fashion

We Fashion heeft een deel van zijn logistiek uitbesteedt aan webwinkel Zalando. Zij handelen nu de bestellingen af van We Fashion-klanten die via Zalando bestellen. “Als modemerk moet je je klanten volgen en veel jonge klanten winkelen op Zalando”, zegt Joris Aperghis, directeur van We Fashion tegen het Financieele Dagblad.

Hiervoor handelde We Fashion de bestellingen die via Zalando binnenkwamen zelf af. Ze zeggen met het nieuwe plan kosten te besparen. Aperghis: “Het is goedkoper en efficiënter om het uit te besteden. Wij hoeven ons nu alleen maar bezig te houden met onze voorraad bij Zalando. Die moet groot genoeg zijn.”

Zalando is een almaar groeiend platform, dat een grote concurrent kan zijn voor een winkelketen als We. Aperghis heeft daar geen problemen mee: “Ik zie het als een digitaal winkelcentrum, waar wij een vlaggenschipwinkel hebben. “

Daily Paper opent pop-up in Londen

Het Nederlandse streetwearmerk Daily Paper opent vrijdag 14 september voor een maand een pop-up shop in de populaire Londense wijk Shoreditch. Daily Paper heeft in 2016 al een tijdelijke winkel geopend in Rotterdam en Berlijn. Inmiddels heeft het label twee winkels in Amsterdam. 

ABN Amro: ‘Consument bezoekt steeds minder vaak fysieke winkel”

Uit onderzoek van ABN Amro blijkt dat één op de drie (32 procent) consumenten minder fysieke winkels bezoekt. In 2015 was dit nog een op de vijf (21 procent). Q&A deed het onderzoek in opdracht van ABN Amro onder 1881 consumenten.

In de afgelopen 3 jaar is het aantal consumenten met een sterke voorkeur voor een fysieke winkel gedaald van 74 naar 63 procent. Daarnaast geeft 55 procent van de consumenten aan dat zij eerst online oriënteren voordat zij een aankoop doen. ABN Amro stelt dat het voor winkeliers meer dan ooit belangrijk is om consumenten een reden te geven om naar de fysieke winkel te komen.

Winkeliers kunnen zich onderscheiden door het bieden van beleving en expertise. Een manier om beleving te bieden is de mogelijkheid om producten te proberen of passen. Voor consumenten is dit de hoofdreden om een fysieke winkel te bezoeken. Daarnaast geeft 27 procent aan liever naar een stenen winkel te gaan als ze iets snel willen, en 26 procent kiest voor een winkelbezoek als ze nog niet precies weten wat ze willen kopen.

Jarige Jean School

De Jean School, onderdeel van House of Denim in Amsterdam, bestaat vijf jaar en viert dit op vrijdag 14 september. Tijdens de feestelijkheden wordt tevens het boek ‘Jean School, Blue Book’ gelanceerd, met onder meer praktische tips over hoe een jeans te maken.

Sokken Lidl viral na Amsterdam Fashion Week

Afgelopen weekend showde Lidl als eerste supermarktketen haar herfst-wintercollectie voor 2018-2019 tijdens Amsterdam Fashionweek. Het populairste item? De sokken die zij in de goodiebag deden.

“Het werd zo hysterisch rondom die sokken,” zegt marketingmanager Christine Braun tegen het Parool, “dat we nu overwegen ze eenmalig in de winkel te verkopen.” De sokken zijn simpel: wit met het Lidl-logo.

Op de slotdag van het mode-event toonde Lidl de collectie die deze week in de winkels ligt. De collectie was simpel; broeken, vesten, coltruien en blouses in verschillende basic kleuren. Aan elk kleurthema was ook een onlangs afgestudeerde modestudent gekoppeld, die in het thema een opvallende outfit creëerde.

 

FRONTROW! @lidlnederland @sabrina.meijer #lidlfashion

Een bericht gedeeld door Amsterdam Fashion Week (@amsterdamfashionweek) op