TOP

Binnenkijken bij: Vanita Modern Tailors in Den Haag

Textilia trekt er regelmatig op uit op zoek naar vernieuwende winkelconcepten. Dit keer lopen we binnen bij maatwerkwinkel Vanità Modern Tailors op de Denneweg in Den Haag. De jonge eigenaren Alexander van Bellekom en Mike Hendriks weten zich op slimme wijze via social media te profileren.

Profileren via social media: dat is wat Alexander van Bellekom en Mike Hendriks sterk in zijn. Via Twitter, Facebook en hun eigen blog vertellen ze over de nieuwste stoffen, kleuren en uiteraard de gebeurtenissen in de winkel. Eigenlijk alles om hun klantenkring up-to-date te houden van de nieuwste ontwikkelingen in hun maatwerkwinkel. Zelf zeggen ze over het succes van social media: “Het feit dat jij hier zit, bewijst dat het werkt. We willen vooral een groepsgevoel onder onze klantenkring creëren door ze via deze kanalen te adviseren en informeren.”

Duizenden stoffenstalen
Tijdens een espresso en een verse croissant vertellen de jonge ondernemers over hun passie: Italiaans maatwerk. Met hun outfits lijken ze zo weggelopen van de bekende Italiaanse mannenmodebeurs Pitti Uomo: broeken met slanke en ietwat kortere pijpen, soepele gestroomlijnde colbertjasjes met als finishing touch in de revers een speltje. Van Bellekom: “We bieden ruim 10.000 stoffen voor pakken, jasjes en broeken aan van gerenommeerde wevers als Dormeuil, Loro Piana, Scabal, Ermenegildo Zegna en Holland & Sherry.” En dat is nog lang niet alles, in een wandkast liggen stapels stofstaalboekjes voor maatwerkoverhemden. “Er keuze uit zo’n 3.000 stoffen van onder meer Tessitura Monti, Thomas Mason en Canclini’, waarbij de klant kan kiezen uit twee afwerkingsniveau’s: machinaal of met de hand verwerkte hemden. Een machinaal verwerkt hemd begint bij 129 euro, met de hand afgewerkte hemden starten bij 195 euro.”

Take Ivy
De verkoop blijft niet alleen beperkt tot op de winkelvloer. Binnenkort trekken Mike en Alexander ook bij Nederlandse bedrijven rond met hun waar. “We willen dieper het land in om bekendheid rondom onze winkel te creëren. Dat gaan we trouwens niet alleen doen, daarvoor schakelen we mensen in.” Nog een interessant weetje: Mike vertaalde onlangs het bekende stijlboek Take Ivy van Teruyoshi Hayashida vanuit het Engels naar het Nederlands. Deze wordt in samenwerking met een bevriende uitgever in een gelimiteerde oplage op de markt gebracht. Uiteraard onder de naam van de winkel.”

Heb jij ook een vernieuwend mannenmodeconcept? Laat het me weten via l.bosman@textilia.nl of Twitter @Li_textilia