TOP

Bestverkocht bij Lady Plus Fashion: “Wikkeljurken doen het goed.”

Ook benieuwd naar welke items je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Meriam Boldewijn van de webshop Lady Plus Fashion. “De wikkeljurken doen het goed. Je kunt ermee naar een feestje én naar kantoor, afhankelijk van hoe je het combineert.”

Lady Plus Fashion richt zich met een matenrange tussen maat 42 en 62 op vollere vrouwen. “Ik merkte dat er in Nederland zo veel vrouwen zijn die niet beseffen hoe mooi ze zijn. Iedereen is mooi op zijn of haar manier. Ik vind het prachtig om vrouwen te overtuigen van hun pluspunten. Misschien vind je je billen te groot, maar als je déze jurk draagt, accentueer je juist je mooie borsten. Dat wil ik vrouwen laten zien”, vertelt eigenaar Meriam Boldewijn.

Welke kledingstukken zijn bij jouw doelgroep populair?

“De wikkeljurken doen het goed. Er is er met name eentje die het heel goed gedaan heeft afgelopen jaar: de Whimsy. Actrice Eva van der Gucht (bekend van onder andere de Net5-serie S1ngle, red.), met wie ik samenwerk, stond bijvoorbeeld met deze jurk in Flair. De Whimsy hebben we voor de feestdagen in het donkerblauw besteld. Het is een tijdloze jurk die je over vijf jaar ook nog aan kunt. Een andere jurk, die het eigenlijk al vanaf het begin goed doet en we altijd in de collectie hebben gehad, is de Boudoir. Dat is een kanten jurk met een nude-voering. Hij heeft een hele mooie pasvorm en is bijzonder. Geen jurk voor naar kantoor, maar wel voor de feestdagen, een bruiloft of cocktailparty. En dé jurk van dit moment is de Mademoiselle, een kanten jurk. Eerder had ik die in het roségoud met zwart, nu heb ik hem besteld in de kleur blauw/groen. Ik heb hem nu twee weken in de collectie en heb hem in 44-46 alweer moeten bijbestellen.”

Hoe zou je jouw doelgroep omschrijven?

“Vrouwen tussen de 33 en 55 jaar oud. De prijzen liggen in het hogere segment, dus een vrouw die iets meer geld te besteden heeft. Denk daarbij aan topjes rond de € 70,- of meer en jurken rond de € 130,- van het merk Kiyonna en rond de € 60,- voor een topje en € 80,- voor een jurk van ons eigen merk. De vrouw die bij ons shopt dúrft, en daarmee bedoel ik: een nauwsluitende jurk te dragen of een diep decolleté. Kwaliteit en tijdloze kleding vind ik belangrijk. Ik doe niet echt aan seizoenen, maar probeer gewoon iedere maand de website aan te vullen. Lady Plus Fashion heeft heel veel kleur en uiteraard ook zwart. We proberen zoveel mogelijk de vrouw tegemoet te komen die iets zoekt voor dat ene feestje. Zo werk ik nauw samen met een grote maten-bruidswinkel. Waar het bij hen ophoudt, begint het voor ons. Want ook de moeder en de zus van de bruid hebben een mooie jurk nodig. In die winkel hangt ook een mini-collectie van ons.”

Zou je graag een fysieke winkel willen?

“Ik heb vaker bij events gestaan en ben tot de conclusie gekomen dat een stenen winkel toch niet iets voor mij is. Ik zie weinig verschil met telefonisch- of mailcontact. Natuurlijk vind ik het leuk om klanten te ontmoeten op events en er eindelijk een gezicht bij te hebben. En in een stenen winkel kan de klant de kleding gelijk passen en voelen. Maar er zijn ook voordelen aan een webshop: ik ben net terug van vakantie en mijn bestellingen gaan gewoon door. Collega’s met een stenen winkel hebben dan al die tijd geen inkomsten.”

Hoe doe je dat dan vanuit het buitenland?

“Ik werk samen met een fulfilment bedrijf die de bestellingen voor ons verwerkt. Dat is een hele bewuste keuze geweest vanaf het begin, omdat het heel veel rust geeft. Sommigen vinden dat geen slimme keus, omdat het natuurlijk geld kost om zoiets uit te besteden, maar ik heb hierdoor veel meer tijd voor mijn marketing en mijn klanten.”

Hoe besteed je die tijd aan je klanten?

“Ik ben tussen 14.00 en 19.00 uur telefonisch bereikbaar voor klanten. Toch moet ik zeggen dat we niet vaak worden gebeld, de meeste vragen komen via Facebook of mail. Vaak vragen ze om persoonlijk advies en dan bespreken we dat. Ik krijg vaak foto’s als ze een kledingstuk hebben ontvangen. Ik zeg het ook eerlijk als het niet mooi is. Dan zeg ik: ‘Dit is hem niet, zullen we op zoek naar iets anders?’ Dat vinden ze heel bijzonder, zeker voor een webshop. Ik krijg daar vaak complimenten over, maar voor mij is het simpel: ik behandel klanten zoals ik zelf behandeld zou willen worden. Niets meer en niets minder.”