TOP

Bestseller Vrouwenmode: Ter Horst Mode*

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Jan-Paul ter Horst, die samen met zijn vrouw eigenaar is van vrouwenmodewinkel Ter Horst Mode in Goirle en Reusel. “De maxi rokken vliegen de deur uit, maar als je per item gaat kijken zie je iets heel anders...”

Jan-Paul ter Horst, mede-eigenaar van Ter Horst Mode in Goirle en Reusel: “Wat vooral onze winkels in Goirle en Reusel uit vliegt zijn de maxi rokken met split. Maar als je naar de losse artikelen gaat kijken dan loopt een shirt van Geisha (€ 39,99) erg goed. Het shirtje heeft zelfs een omloopsnelheid van 40,7 en voldoet aan de trends van nu. Het heeft een grijze ondergrond met een Ibiza print erop en het is makkelijk te combineren.”

“De Marrakech top van Vero Moda (€ 19,95) gaat ook ontzettend goed, puur door het design. Die prints en die stijl met een maxi rok erbij is wel het stijltje dat nu goed verkoopt. Een vreemde eend in de bijt is het Chelsea Acid broekje van Red Button (€ 44,95). Ik heb het merk nieuw en meestal staan de tops hoger in omloopsnelheid dan de broeken maar met deze niet. Qua modeplaatje klopt het niet maar ik denk dat het een commercieel artikel is. Het is een denim broek met een elastieke band erin en heeft een beetje een tomboy model.”

Minder

“Wat minder goed gaat zijn de hoog zomer items vanwege het weer maar dat gaat nog wel komen. Shortjes, topjes, rokjes. Ze blijven op het moment allemaal een beetje achter. Dan krijg je natuurlijk weer de discussie met de labels die op de oude manier aan het leveren zijn – volgens twintig jaar geleden – maar dat is weer een andere discussie.”

Toegevoegd

“Ik heb dit seizoen twee merken toegevoegd en dat zijn dan ten eerste de broekjes van Red Button. Het zit in een hele populaire prijsklasse, is een mooie broek met een mooie pasvorm en is heel commercieel. Dat is met het andere nieuwe merk dat ik heb toegevoegd precies hetzelfde. Het heet Zoso, het heeft rustige tinten zoals de sweat blazertjes wat heel erg in is geweest en het heeft ook een goede prijs. Dat zijn meeneem items en daarvoor heb ik ze ook ingekocht. Ze leveren ook op redelijk korte termijn.”

Korte termijn

“We gaan terug naar de oude manier van vroeger. Alle merken die korter op de markt zitten – dus nu inkopen en over vier á vijf weken leveren – die zitten bij ons in de top tien van best verkochte items. De voororder merken die zich vast blijven houden aan zo snel mogelijk orders naar binnen graaien en zie maar hoe je het verkoopt in het seizoen, die blijven bij mij achter.”

Klanten

“Wij hebben een normale klant die casual sportief gekleed gaat, van 14 tot 70 jaar. We werken met merken in een populaire prijsklasse, geen dure merken want we zitten in kleine plaatsen dus dat laten we over aan de hippe winkels. Ik merk absoluut verandering in het klantengedrag maar dat is met uitzondering altijd al geweest. Die uitzondering is de hoogconjunctuur toen het allemaal goed ging en toen het ging om het kopen om te kopen. Nu is het kopen wanneer mensen het nodig hebben. Ik merk wel dat het voorzichtig beter gaat in de markt maar we zijn er nog lang niet.”

Evenementen

“Wij doen er veel aan om ons te onderscheiden van andere winkels. We organiseren bijvoorbeeld speciale modeshows, houden Ladies Nights en V.I.P. avonden en werken samen met collega’s. Als je stil gaat staan dan gaat er niets gebeuren. Je moet van tevoren alvast ervoor zorgen dat je in de picture staat zodat als het draagmoment er is, de klant naar jou toe komt. Wij hebben veel aandacht voor de klant, we kennen de klant vaak zelfs bij naam, en zorgen voor zo veel mogelijk dagverse mode.”

Ter Horst Mode

De Hovel 36-37
5051NR Goirle
013-5341378

Kerstraat 24A
5541EM Reusel
0497-642945