TOP

Bestseller Vrouwenmode: Mooonz [interview]

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Monique Pieterse, samen met haar man eigenaar van vrouwenmodewinkel Mooonz in Zoetermeer. “De broeken van Gafair Jeans verkopen we in alle kleuren.”

Monique Pieterse, samen met haar man eigenaar van vrouwenmodewinkel Mooonz in Zoetermeer: “Bij ons verkoopt een jasje van DreamStar het best (€ 79,95). Hij springt tussen de collectie uit door de uitstraling – het heeft een Amerikaanse vlag erop – , terwijl andere jasjes wat meer basic zijn. Daarnaast gaan de broeken van Gafair Jeans ook goed (€ 49,95). Het is een power stretch pantalon waar we er veel van hebben in alle kleuren – vooral bordeaux gaat hard. Het heeft een goede pasvorm, een mooie prijs en zit comfortabel.”

“Ook de blouson met veren van Enjoy (€ 29,95) loopt goed. Deze is nog niet zo lang binnen en is al voor 70 procent verkocht. Het heeft een korte mouw en komt in najaarskleuren. Er liggen geen zomeritems meer in de winkel en dat kan dan ook de reden zijn dat dit item zo goed gaat. Het kan nu ook al gedragen worden.”

Minder

“De vesten blijven nu nog een beetje achter. Daar is het nog te warm voor. Verder loopt alles goed.”

Toegevoegd

“We hebben sinds kort één merk toegevoegd: Enelle. Het is net weer even wat anders aangezien het badges erop heeft en een beetje gek is. Misschien heeft de jeugd dit soort gekkere items al gehad, maar bij ons wordt het nu steeds meer verkocht. Het is een leuke afwisseling in de winkel.”

Klantengedrag

“We merken dat het klantengedrag is veranderd. Consumenten oriënteren zich eerst op internet voordat ze naar de winkel komen. De consument weet vaak wat er te koop is. Wij hebben zelf echter bewust geen webshop. Op een gegeven moment heeft iedereen dat en dan ben je ook niet meer uniek. Bij ons is de etalage de kracht van de winkel, zo trekken we mensen naar binnen.”

Verbouwing

“Mooonz is nog steeds groeiende. We zijn sinds een jaar verplaatst in het winkelcentrum en hebben een andere naam aangenomen. Zeker nu met de nieuwe winkel en uitstraling trekken we ook een jongere doelgroep.”