TOP

Bestseller Vrouwenmode: Flirt Damesmode *

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Nieky van Arensbergen, eigenaar van vrouwenmodezaak Flirt Damesmode in Gennep: “Jurken en jumpsuits zien de winkel haast niet.”

Nieky van Arensbergen, eigenaar van Flirt Damesmode: “Het beste dat ik verkocht heb zijn jurken en jumpsuits en dat komt vooral door het mooie weer van de afgelopen tijd – met uitzondering van afgelopen week. Het maakt niet uit wat voor jurk het is, maxi of tot boven de knie, het verkoopt allemaal. Vrouwen vinden het fijn om alleen een jurk aan te hoeven trekken en dan zijn ze klaar.”

 

“Onder andere de jurken van SuperTrash (€ 100,-) deden het goed, vooral bij vrouwen die nog uit gaan en een stoere of juist chique jurk willen hebben om in te stappen. Ik heb ook hele mooie jurkjes van MbyM (€ 70,-) die ik vooral verkoop aan mensen met bruiloften. En de jurken van Esqualo (€ 80,- tot € 90,-) waren vrij vroeg in het seizoen al uitverkocht.”

 

Jumpsuits

 

“De jumpsuits van Fame vlogen ook de deur uit, in het zwart, blauw of zwart-wit gebloemd. Het zit lekker en je kan het over de schouders aantrekken dus je hoeft niet moeilijk te doen met een rits of iets dergelijks. Ze zijn € 39,95 en dat is haast uitdelen. Voor die prijs kunnen mensen het niet laten liggen. Vandaag kreeg ik ook hele mooie jumpsuits binnen van SuperTrash en die werden ook meteen al gepast, ondanks dat het lange mouwen en pijpen heeft en € 119,95 kost.”

 

Flirt Damesmode3

 

Minder

 

“Ik heb de laatste tijd minder broeken verkocht. Ik denk dat dat komt door het mooie weer. Klanten kopen wel jeans maar geen gekleurde broeken. Als het zo heet is dan hebben ze het liever niet zo strak om het lijf heen. Ook shortjes lopen minder, ik heb ze wel verkocht maar dan vooral aan jonge dames.”

 

Toegevoegd

 

“Ik heb een nieuw merk genaamd 2nd One(€ 59,- tot € 69,-), dat is een leuk jeansmerkje met een fijne pasvorm en een wat hogere taille. Daar ben ik erg tevreden over omdat het in een prijscategorie zit dat eerst nog ontbrak in mijn winkel. De klant wil niet meer € 200,- voor een broek betalen, dit bedrag is nog leuk voor de klant terwijl het ook een goede kwaliteit heeft. Alle maten van het merk zitten ook hetzelfde, wat bij andere merken soms niet zo is.”

 

Social media

 

“Ik probeer gemiddeld drie tot vier keer in de week een post op Facebook te zetten. De dag erna heb ik meestal gemiddeld wel twee á drie mensen die binnen lopen omdat zij het bericht voorbij hebben zien komen. Het levert enorm veel respons op.”

 

Verbouwd

 

“Toen ik tien jaar geleden met de zaak begon, was ik nog redelijk jong en had ik een graffiti logo waardoor mensen dachten dat ik vooral kinderkleding verkocht. Een jaar geleden heb ik de zaak verbouwd, nu heb ik een strak logo, een aantrekkelijke zaak en een nieuwe website. De merken zijn met mij mee gegroeid en het assortiment is nu voor vrouwen van 18 tot 80.”

 

“Klanten kunnen bij mij ook via een bestelformulier op de site een artikel bestellen. Binnenkort willen we een echte webshop toevoegen aan onze site maar hier wordt nog aan gewerkt.”

 

Flirt Damesmode2Flirt Damesmode4

 

Onderscheiden

 

“Voor elke leeftijdscategorie en voor elke portemonnee probeer ik iets te bieden maar ik probeer wel binnen mijn vrouwelijke stijl te blijven. Ik probeer mij vooral te onderscheiden door service. Klanten kunnen bij mij terecht voor leuke kleding maar ik verkoop ook slippers, sneakers en accessoires. Ik bied een totaalbeeld. Daarnaast heb ik een stomerij en een coupeuse waardoor ik heel veelzijdig ben en volledig ben gericht op de service naar klanten toe.”