TOP

Bestseller organiseert opnieuw eigen beurs

Bestseller komt niet meer met alle merken terug op Bread & Butter. De aanwezigheid vorig jaar op de Duitse beurs was een eenmalig optreden, zegt ceo van Bestseller Lars Pedersen tegen het Duitse vakblad Textilwirtschaft. Het Deense modeconcern organiseert weer een eigen beurs.

Op 14 en 15 januari 2014 houdt Bestseller haar eigen beurs in de Arena Berlin. Op een oppervlakte van 7.000 m² worden alle merken gepresenteerd die onder Bestseller vallen.

Eenmalig Bread & Butter
Volgens Pedersen is het nooit de bedoeling geweest dat Bestseller ieder jaar met alle merken op Bread & Butter zou verschijnen. Voordat Bestseller in juli dit jaar op Bread & Butter verscheen, organiseerde het Deense modeconcern al drie seizoenen een eigen evenement in de Arena Berlin.  Afgelopen zomer was die plek echter al verhuurd waardoor ze alle merken (zoals Jack & Jones, Name It, Only, Object, Pieces, Vero Moda en Vila) op Bread & Butter presenteerden. “We waren erg tevreden met de onze verschijning op Bread & Butter, maar zijn van mening dat we beter draaien op een eigen beurs”, vertelt Pedersen aan Textilwirtschaft.

Kritiek op Bread & Butter
Bread & Butter kreeg afgelopen jaar kritiek van bezoekers op het toevoegen van Bestseller aan de beurs. Niet lang ervoor had Bread & Butter namelijk aangekondigd dat er alleen nog street- en urbanwear voor mannen en vrouwen mocht worden gepresenteerd.