TOP

Bestseller doneert 15 miljoen euro aan het goede doel

De Deense modeketen Bestseller heeft op Give-A-Day meer dan 15 miljoen euro opgehaald voor het goede doel.

Modebedrijf Bestseller, eigenaar van onder meer Vero Moda, Only en Jack & Jones, heeft wereldwijd 15 miljoen euro opgehaald tijdens Give-A-Day, de internationale goede doelendag die het bedrijf op 10 april organiseerde. Onder meer Babette van Veen en Saar Koningsburger stonden die dag achter de kassa.

Alle omzet die op deze dag wereldwijd in de winkels van Bestseller werd gemaakt, is gedoneerd aan het goede doel. Vijftig procent van de omzet gaat naar internationale goede doelen (Save The Children, Unicef, Gain) en de overige 50% gaat naar een nationaal goed doel. Voor Nederland is dat Het Vergeten Kind.

In totaal heeft Bestseller bijna 600.000 euro gedoneerd aan onder meer stichting Het Vergeten Kind. Donderdag werd dit bedrag overhandigd aan ambassadeur Johnny de Mol.