TOP

Beaumanoir Group wil Sarenza overnemen, nieuwe directeur CIFF en mannenmodemerk Gross voegt vierde generatie toe

De Franse Beaumanoir Group wil Sarenza overnemen, CIFF heeft een nieuwe directeur en de tweede editie van het schoenenevent Super Trunk Show komt eraan. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 3 augustus.

Foto: CIFF

Tweede editie Super Trunk Show in Amsterdam

De Super Trunk Show keert terug naar Nederland. Na de primeur in 2020 kunnen liefhebbers van klassieke kwaliteitsschoenen op zaterdag 1 oktober voor de tweede keer terecht in Amsterdam. Dd show is een initiatief van Bas van Exter, oprichter van The Shoecare Shop, een specialist in luxe schoenverzorging, en samen Jesper Ingevaldsson van de Zweedse schoenenblog Shoegazing. De eerste editie, in het voorjaar van 2020, trok meer dan driehonderd bezoekers. Door covid werd er een jaar overgeslagen.

De Super Trunk Show draait om exclusieve kwaliteitsschoenen uit binnen- en buitenland. Deze editie zijn onder meer het Nederlandse schoenenplatform The Hand aanwezig met Edward Green, de Zweedse webshop Skolyx neemt deel met de eigen merken Skolyx en TLB Mallorca en de collecties van Bridlen uit India en CNES uit Singapore zijn er te zien. De line-up wordt aangevuld met ‘stijlpartners’ als maatkledingspecialist New Tailor, accessoiremerk Amidé Hadelin en stijlconnaisseur en parfumeur Yvo van Regteren Altena met zijn parfumlabel Yvra 1958. Tijdens het event wordt ook het Nederlandse Kampioenschap Schoenpoetsen weer gehouden.

Beaumanoir Group wil Sarenza overnemen

De Franse Beaumanoir Group is van plan schoenenwebshop Sarenza over te nemen. De online shop is nu in handen van de Franse retailorganisatie Monoprix. Met de overname van Sarenza wil Beaumanoir zijn e-commerce activiteiten versterken. Dat meldt vakblad Schoenvisie. Met de overname van Sarenza wil Beaumanoir de e-commerce activiteiten van de groep versterken, en daarmee zijn afzetkanalen vergroten. “Door een exclusief online platform te integreren, gespecialiseerd in het schoenensegment, kan de groep zijn merken en zijn aanbod binnen zijn fysieke winkels verrijken en een nieuw groep klanten aanspreken die hun aankopen via internet doen”, zegt oprichter en directeur Roland Beaumanoir tegen Ecommercenews. De Beaumanoir Group heeft wereldwijd 2.400 fysieke verkooppunten, met merken als Cache, Bonobo en Morgan.

Nieuwe directeur voor CIFF

De Deens modebeurs Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) heeft een nieuwe directeur: Anna Sofie Dolva. Ze volgt Christina Neustrup op, die is vertrokken naar het Deense sieradenbedrijf Kinraden. Dat is te lezen op onder meer Newsleaflets. Dolva komt van het tech-beautymerk Luluab, waar ze sinds juni 2021 Chief Commercial Officer was. Daarvoor werkte ze onder meer bij L’Oréal. De beursorganisatie kondigt aan dat Dolva een rol zal gaan spelen bij ‘nieuwe richtingen binnen andere lifestyle-segmenten dan mode in de klassieke zin’. De volgende editie, de 59ste, is aanstaande: CIFF vindt plaats van 10 tot 12 augustus in het Bella Center van Kopenhagen.

Vierde generatie stapt in mannenmodebedrijf Gross

Het Duitse mannenmodebedrijf Création Gross voegt in oktober de vierde generatie aan boord. Dan zal de 31-jarige Dominik Gross, zoon van mede-eigenaar Peter Gross, toetreden tot het moederbedrijf van de labels Carl Gross en CG – Club of Gents. Dat meldt het in 1925 opgerichte concern in een persbericht. Dominik Gross is afgestudeerd in de richting marktstrategie en financiën. Hij werkte onder meer als key accountmanager voor de consumentengoederengroep Reckitt Benckiser in Heidelberg. Daarvoor heeft hij tijdens zijn studie stage gelopen bij s.Oliver Asia Ltd., Hong Kong op de afdeling Business Analytics & Merchandising.

In eerste instantie zal hij bij Création Gross gaan werken via een managementtraineeprogramma waarin hij alle onderdelen van het bedrijf leert kennen om uiteindelijk toe te treden tot het management en het overnemen van de functionele gebieden verkoop, product en marketing van oud-directeur Ralph Böhm.

Dominik Gross. Beeld: Création Gross GmbH & Co.

Bulthuis Agenturen voegt nieuw jeansmerk toe

Bulthuis Agenturen heeft zijn huidige merkenpakket uitgebreid met het Italiaanse jeanslabel Reign. Dat meldt het modebedrijf in een persbericht. Het merk heeft verschillende wassingen, een goede fit en de aandacht voor detail. Alle modellen zijn ontworpen, samengesteld en met de hand behandeld in het Italiaanse Val Vibrata-gebied. Het label heeft ook NOOS-programma beschikbaar voor directe levering aan retailers naast de reguliere voor-orders. Bulthuis Agenturen heeft naast Reign Italia ook modemerken als Colmar, KWAY en Atlantic Stars sneakers in portefeuille.