TOP

Agentuur Navy Agency stopt · Amazon opent fysieke modewinkel · Etro benoemt nieuwe creatief directeur

Na tien jaar stopt het Amsterdamse agentuur Navy Agency. Verder kondigt Chanel aan privéwinkels voor hun superrijke klanten te gaan openen en het Italiaanse modehuis Etro heeft een nieuwe creatief directeur benoemd. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 27 mei.

credit beeld: Etro zomer 2022 – L’Estrop

Agentuur Navy Agency stopt

Na tien jaar houdt agentuur Navy Agency ermee op. Dit laten eigenaren Serge en Barbara van Bemmel weten in hun nieuwsbrief. Navy Agency vertegenwoordigt de labels Aspesi, Drôle de Monsieur, Olaf Hussein, Aries Arise, Suicoke, en Sporty & Rich in de Benelux. Nick van der Linden en Jacqueline Sauter van agentuur Market Benelux in Breda nemen de vertegenwoordiging van Aspesi en een deel van de andere merken over. Wat Serge en Barbara gaan doen, weten ze nog niet: “we willen nieuwe mogelijkheden verkennen en onze horizon verbreden.”

Chanel opent privéboetieks voor de superrijken

Chanel wil priveboetieks gaan openen voor hun vic’s (very important clients). “We gaan investeren in zeer besloten boetieks om onze klanten op een exclusieve manier te kunnen bedienen”, aldus Philippe Blondiaux, CFO bij Chanel, tegen Business of Fashion. De eerste privéwinkels staan gepland voor opening begin volgend jaar in Azië, waar de grootste klanten van het Franse couturelabel zitten.

Etro benoemt nieuwe creatief directeur

Marco de Vincenzo is de nieuwe creatief directeur van het Italiaase modehuis Etro. Dit meldt de designer op zijn instagram-account. De in Messina geboren ontwerper vervangt het duo Veronica en Kean Etro, dat betrokken blijft bij de strategie van het couturelabel. Naast zijn nieuwe functie bij Etro blijft De Vincenzo hoofdontwerper van lederwaren bij Fendi, waar hij sinds 2000 werkt. “Door zijn gevoel voor kleuren, prints en stoffen, weten we zeker dat Marco Etro’s buitengewone erfgoed kan vertalen naar nieuwe interpretaties voor de verschillende collecties van het merk”, aldus Fabrizio Cardinali, CEO van Etro, in een persverklaring.

Amazon opent fysieke modewinkel in Los Angeles

Amazon heeft stenen winkel ‘Amazon Style’ geopend in Los Angeles. Het is de eerste fysieke modewinkel van het techbedrijf. Volgens Womens Wear Daily wordt de winkel gedreven door technische snufjes als QR-codes met meer informatie over de merken en maten, touch screens en de shopping app van Amazon, die live aanbevelingen doet. Het assortiment van de winkel bestaat uit collecties van merken als Tommy Hilfilger, Calvin Klein, Steve Madden, Lacoste en Levi’s. Klanten moeten wel gewoon ‘ouderwets’ afrekenen bij kassa’s en kunnen niet zo weglopen zoals bij Amazon Fresh, waar gebruikt wordt gemaakt van de ‘Just walk out’-technologie.