Roland Kahn: “Enorme kansen voor M&S”
“Er zijn niet zo heel veel vrouwen boven de 30 die nog maat 36 hebben. Wij gaan ervoor zorgen dat deze Nederlandse vrouw zich nog aantrekkelijker en verleidelijker kan kleden”, aldus Roland Kahn over zijn plannen met M&S op BNR.
Excellent Retail Brands groep (ERB), het retailbedrijf van Roland Kahn kocht M&S afgelopen december van Maxeda. De vrouwenmodeketen heeft op dit moment 417 winkels in Europa, waarvan 130 in ons land. Kahn is van plan het aantal winkels op korte termijn uit te breiden naar 1000. “In het buitenland heeft M&S een beter imago dan hier. In Nederland is er te lang een wisselend beleid geweest en ik zie enorme kansen voor de keten.” Kahn denkt dit te gaan doen door duidelijke keuzes te maken in de collecties en zich te focussen op wat de klant nu precies wil. “De M&S-vrouw koopt eerst kleding voor haar man en kinderen en dan pas voor zichzelf. Maar dit betekent niet dat zij er niet leuk uit wil zien.”