TOP

Klantenbinder: Zents Mannenmode over de jubileumactie*

Klanten bereiken, beroeren en verleiden, hoe doe je dat? In deze rubriek laten we ondernemers aan het woord die dit in de vingers hebben. Zents Mannenmode in Wageningen en Renkum vierde het 85-jarig jubileum groots.

Jullie hebben van 23 tot en met 29 maart het 85-jarig jubileum groots gevierd, wat hield de actie in?

Rob Zents en zijn vrouw Mariëlle van Zents Mannenmode: “Normaal gesproken hebben we klanten die we uitnodigen met mailkaarten. Zij komen hierop af en krijgen gelijk de korting. We hebben dit keer echter met een reclameman om de tafel gezeten met de vraag hoe we de klant nog een keer terug kunnen krijgen naar de winkel. Hij kwam met het idee om bij aankopen vanaf honderd euro de klant een pakket waardecheques te geven ter waarde van 85 euro – wat dus terug te koppelen is aan het 85-jarig jubileum.”

“De cheques zijn een maand geldig – van april tot en met mei – en zijn geldig voor vier verschillende artikelen. Dus tien euro korting op een overhemd, twintig euro op een broek, twintig euro op een jack en vijfendertig euro op een kostuum of colbert. Voor ons is het een proeftest geweest omdat we nu nog moeten gaan zien hoeveel klanten we ermee terug gaan krijgen.”

Hoe is er op de actie gereageerd?

“Er kwamen veel vragen van klanten hoe het precies werkte omdat ze ervan uit gingen dat ze de 85 euro korting gelijk verrekend zou worden met de door hun gedane aankoop. Dat moest dus uitgelegd worden bij verschillende mensen, hierop werd erg leuk gereageerd. Je krijgt als klant toch 85 euro korting cadeau.”

Hadden jullie nog meer acties rondom het 85-jarig jubileum?

“Ja, we hadden ook in samenwerking met Cavallaro een Fiat 500 in de winkel gezet met overhemden erin. De klant kon naam en email op een briefje schrijven en raden hoeveel overhemden er in de auto zaten. Degene met het juiste aantal of het dichtst bij het juiste aantal, krijgt een overhemd van Cavallaro. Bij de waardecheques kunnen klanten ook hun gegevens achterlaten en zo een illy koffiemachine winnen. Deze acties doen we ook om het klantenbestand up to date te krijgen.”

Wat heeft er in deze periode het best verkocht?

“Vooral de broeken en overhemden. We hebben sinds kort State of Art, Cavallaro en No Excess in de collectie en je ziet dat deze merken mede door de actie goed zijn verkocht. We hebben deze merken toegevoegd omdat we een ander beeld in onze winkel willen neerzetten dan dat we hadden, we willen nieuwe klanten trekken.”

Welk beeld willen jullie nu gaan neerzetten in de winkel?

“We zijn een bedrijf dat mensen helpt van 30 jaar tot 104 jaar. We merken dat ook de oudere klanten steeds moderner gekleed door het leven willen gaan. Zij willen ook modernere merken als State of Art, No Excess, Cavallaro en A Fish named Fred.”

“We hebben daarvoor een reclameman in de hand genomen om te zien hoe we het beste ons beeld kunnen neerzetten. We zijn daarom ook bezig met een nieuw logo en een nieuwe website. Daar hebben we echter nog geen webshop aan gehangen omdat we van collega’s horen dat je er heel druk mee bent maar dat er weinig uit komt. We zijn dus op zoek naar hoe we dat anders kunnen aanbieden dan in een webshop.”

“We zijn er nog niet helemaal uit maar we spreken met veel mensen uit de branche erover. We willen een omzwaai gaan maken door naast kleding ook andere items te verkopen, we zijn al begonnen met het verkopen van illy en Dammann thee. We zijn nu volop bezig om het totaal concept compleet te maken.”