TOP

Zalando brengt eigen kledinglijn op de markt

Zalando brengt deze zomer een eigen collectie op de markt. Om de lijn te promoten opent het Duitse modebedrijf van 1 tot en met 3 maart een pop-up store in de Weinmeister Straße in de Berlijnse wijk Mitte.

Zalando gaat jaarlijks twee collecties aanbieden met 50 vrouwenmodeitems, 80 paar schoenen en 20 tassen. Verder komt het modebedrijf met maandelijkse flashprogramma’s. Alle producten zijn uitsluitend in de online shop van Zalando te koop en drie dagen in de pop-up store.

Productie
Zalando produceert de eigen kledinglijn uitsluitend in Europa, waaronder Spanje, Portugal en Turkije. De prijzen van T-shirts zijn 28,90, 80 euro voor zomer parka’s, schoenen tussen de en 140 euro. Voor de nieuwe Zalando collectie wordt een vierkoppig designteam samengesteld. De eigen merken Mint & Berry, Pink Loop en Zign, die door een dochterondernemers geproduceerd worden, blijven naast de nieuwe Zalandolijn bestaan.

Gastcollectie
Ook komt Zalando elk seizoen met een gastcollectie. Deze keer is dat de Berlijnse designer Bernadette Penkov die een exclusieve capsule collectie ontwierp met 12 kledingstukken waar er maar 500 stuks van worden geproduceerd.