TOP

Winst voor MS Mode en America Today, nieuwe winkel voor We Are Labels, Ganni x Barbour gelanceerd

America Today en MS Mode hebben in 2021 een sterk herstel van de resultaten laten zien. We Are Labels heeft een nieuwe winkel geopend in Amsterdam en Barbour en Ganni lanceren het resultaat van hun samenwerking. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 1 november 2022.

MS Mode en America Today boeken winst in 2021

America Today en MS Mode hebben in het coronajaar 2021 een sterk herstel van de resultaten laten zien. Dat maakt eigenaar Cool Investments bekend met de jaarcijfers. Ondanks de corona-maatregelen hebben beide bedrijven het jaar met zwarte cijfers kunnen afsluiten.

In 2021 steeg de netto-omzet van America Today van €55,8 naar €58,4 miljoen. De online business daalde van €23,2 naar €22,2 miljoen, maar de fysieke winkels lieten een stijging zien van €32,5 naar €36,2 miljoen. Als gevolg van kostenbesparende initiatieven, een verdere herstructurering van het bedrijf en overheidssubsidies daalden de kosten met €1,4 miljoen ten opzichte van 2020. Dit resulteerde in 2021 in een EBITDA van €3,0 miljoen positief tegenover €1,5 miljoen negatief in het jaar daarvoor.

MS Mode heeft in 2021 een totale netto-omzet behaald van €109,5 miljoen. Ondanks het feit dat het aantal winkels met 5 afnam naar 184 steeg de fysieke winkelomzet van €71,4 miljoen in 2020 naar €78,1 miljoen in 2021. De onlineverkoop steeg van €24,8 miljoen naar €31,4 miljoen. De EBITDA bedroeg €8,6 miljoen en het nettoresultaat €7,0 miljoen.

Nieuwe winkel voor We Are Labels

We Are Labels heeft een nieuwe winkel geopend op de Haarlemmerstraat in Amsterdam (in het oude pand van Tenue de Nîmes op nummer 92-94), laat de retailer weten via Instagram. In september opende al een nieuwe winkel in De Passage in Den Haag, zo meldde A.S.R. Real Estate. Het betrof een verhuizing van de winkel binnen De Passage naar de ‘rotonde’ tegenover de Apple store, een prominente plek binnen het winkelcentrum, met een oppervlakte van circa 218 vierkante meter op de begane grond en 115 vierkante meter in de kelder.

De retailer focust zich volgens de vastgoedmakelaar momenteel op de relocatie van kleinere, oudere winkels naar grotere locaties. Ook de nieuwe winkels aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam is hier onderdeel van. Begin 2023 opent We Are Labels ook nog een nieuwe winkel in Maastricht. We Are Labels begon in 2010 met een kleine boetiek in de Utrechtsestraat in Amsterdam en heeft inmiddels 11 winkels, waarvan 6 in Amsterdam en verder in Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Antwerpen en Gent. We Are Labels verkoopt merken voor mannen en vrouwen, zoals Anerkjendt, Just Female, Levi’s, Modström, Minimum, Mbym, Nümph, Rains, Selected en Veja.

Dit is de collective van Ganni x Barbour

Het Britse lifestyle- en heritagemerk Barbour is voor het eerst een samenwerking aangegaan met Deense luxe vrouwenmodemerk Ganni. De samenwerking bestaat uit twee delen: een ready-to-wear-collectie en een Ganni x Barbour Re-loved collectie die bestaat uit vijftig exclusieve upcycled jassen, waarvan sommige door Ganni werden geshowd op de catwalk tijdens de afgelopen Copenhagen Fashion Week. De ready-to-wear-collectie bestaat uit negen tijdloze stukken van gecertificeerd biologisch gewaxt katoen en gecertificeerd gerecycled polyamide, allemaal in de klassieke aardetinten van Barbour, met knalrode en neongroene accenten zoals het logo.

De collectie omvat twee jassen, vier jacks, een rok en twee bucket hats. Beide collecties zijn vanaf vandaag (1 november) te koop. De ready-to-wear via de webshops van beide merken en via geselecteerde verkooppunten wereldwijd. De ‘Re-loved’-collectie is alleen te koop bij geselecteerde fysieke Ganni-winkels en bij Selfridges in Londen.

Galeria Karstadt Kaufhof wil 40 winkels sluiten

Galeria Karstadt Kaufhof wil ruim 40 van de 131 winkels sluiten om het hoofd boven water te houden. Dat meldt Retailtrends. De keten verkeert al lange tijd in financiële problemen. Zo kreeg Galeria tijdens de coronacrisis al een lening 680 miljoen euro van de Duitse overheid. Nu spelen de hoge inflatie en de gestegen energiekosten het bedrijf parten. Extra leningen zouden een te grote financiële last vormen, waardoor het bedrijf zich genoodzaakt ziet minimaal een derde van de winkels te sluiten. In 2020 sloot Galeria ook al circa veertig winkels.

Liebeskind lanceert collecties voor home en hond

Tassenmerk Liebeskind lanceert in november een Dog Collection en een Home Collection voor de ultieme lifestyle & home experience. In de collectie vind je een hondenhalsband, riem met logoprint en doggybag in drie kleuren, die aansluiten op de tassenlijn. Tegelijkertijd wordt de Home Collectie gelanceerd, met dekens, sjaals, kussen- en kruik-hoezen in drie ingetogen kleuren en gemaakt van zachte materialen.