TOP

Winkelgebieden ’s ochtends drukker, drie Suitsupply-filialen tijdelijk dicht en Winkelstraat.nl is modewebsite van 2021

Winkelgebieden zien sinds de avondlockdown een toename van vroege shoppers. Verder: Suitsupply sluit door corona tijdelijk drie winkels, het Euromoda Fashion Business Center in Neuss krijgt er zes nieuwe exposanten bij en Winkelstraat.nl is uitgeroepen tot mode- en beautywebsite van 2021. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 9 december.

Foto: Dutch Dandies

Winkelgebieden zien toename vroege shoppers

Even snel langs de winkel? Dan doen consumenten tegenwoordig niet meer na, maar voor hun werk. Door de avondlockdown hebben veel retailers de openingstijden vervroegd. Veel winkels gaan minimaal een uur eerder open dan voorheen en consumenten blijken daar ook daadwerkelijk gebruik van te maken, meldt BNR op basis van gegevens van databedrijf Resono. Op dit moment is het in steden en winkelgebieden twintig procent drukker tussen 7.00 en 8.00 uur ’s ochtends dan normaal. “De piek is aan het verschuiven van 9.00 uur naar 8.00 uur”, aldus Remco Bron van Resono.   

Drie Suitsupply-winkels tijdelijk dicht

Suitsupply heeft tijdelijk drie winkels gesloten vanwege de coronamaatregelen. Het gaat om de vestigingen in Hengelo, Tilburg en Zwolle, zegt oprichter Fokke de Jong tegen Textilia. Het personeel van deze winkels blijft in dienst en is bij andere filialen ondergebracht. De drie zaken blijven dicht zolang de huidige restricties – de avondlockdown en het advies om zoveel mogelijk thuis te werken – van kracht zijn. “Onze business is afhankelijk van mensen die gekleed naar kantoor gaan, maar ook van huwelijken en festiviteiten”, legt De Jong uit. “Nu dat er allemaal niet is, heeft dat direct impact. Bij deze kleinere locaties is dat meteen voelbaar. Bovendien is het voor personeel momenteel ook niet leuk om uit de neus meespeelt.” Wat volgens de ondernemer ook meespeelt, is dat het om panden gaat die onderhoud nodig hadden.

Euromoda Fashion Business Center verwelkomt nieuwe exposanten

Het Euromoda Fashion Business Center in het Duitse Neuss (foto) verwelkomt een groep nieuwe huurders. Dat meldt het inkoopcentrum in een persbericht. Leveranciers H. Obermeyer (Blue Seven), Heinrich Nickel (Blue Flame, Bodytite, Crossfield en Outburst), Hegler Fashion (Hegler, Lea H., Lea H. Curve, Vi Ai Pi), HS Hans Schäfer Mode (Navigazione), Textil Karntner (Gabriella K., Marinello en M.X.O.) en Timezone verruilen hun locaties in Düsseldorf voor het modecentrum in Neuss. Euromoda krijgt er in totaal duizend vierkante meter aan nieuwe showrooms bij. Deze zijn te vinden in het atrium.

Dutch Dandies lanceert nieuwe webshop

Dutch Dandies zet in op groei. Het formele mannenmodemerk realiseerde in mei tot en met oktober van dit jaar een plus van 68 procent ten opzichte van 2020 en zit daarmee weer op het niveau van voor corona. Reden om te investeren, laat eigenaar Atrium House of Brands (de wholesaletak van Only for Men) in een persbericht weten: begin 2022 gaat de nieuwe webshop live en op 23 en 24 januari neemt het merk deel aan Modefabriek in Amsterdam. “We zijn ervan overtuigd dat de stijging van de afgelopen maanden het komende jaar alleen maar doorzet.”

Winkelstraat verkozen tot modewebsite van 2021

Dubbele winst voor Winkelstraat.nl bij de Website van het Jaar-verkiezing. Het platform voor luxe mode won zowel de titel ‘Beste website’ als ‘Populairste website’ van 2021 in de categorie fashion & beauty en liet daarmee andere kandidaten als Fashionchick, Rituals en Zalando achter zich. Consumenten konden stemmen op hun favoriete webwinkels en beoordeelden onder meer de inhoud, gebruiksvriendelijkheid en het design. In totaal werden er ruim 450.000 stemmen in 36 categorieën uitgebracht. De website van uitzendbureau Timing is uitgeroepen tot overall winnaar.

“We zijn ontzettend blij met deze titels”, laat medeoprichter en CEO Joost van der Veer in een reactie weten. De website van Winkelstraat.nl ging recent op de schop om jongeren beter aan te spreken. Geïnspireerd op Reddit en Twitter kreeg de homepagina de uitstraling van een live feed, om een gevoel van ‘tijdloosheid en tegelijkertijd ook constante vernieuwing’ op te roepen. Van der Veer: “Dit geeft aan dat de recente rebranding die we hebben doorgevoerd in de smaak valt bij onze websitebezoekers.”