TOP

Wehkamp richt zich op moeders, G-Star boekt succes over de grens en TK Maxx en Decathlon in V&D Nijmegen

Vier op de tien gezinnen winkelt bij Wehkamp en daarom richt het bedrijf zich nu op moeders. Verder: G-Star is over de grens flink aan het uitbreiden, zowel in China als in het Verenigd Koninkrijk en TK Maxx en Decathlon betrekken samen het oude V&D-pand in Nijmegen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 25 oktober.

Decathlon en TK Maxx betrekken pand V&D Nijmegen

Sportketen Decathlon en prijsvechter TK Maxx nemen volgend jaar samen hun intrek in het voormalig V&D-pand van Nijmegen. Dat bericht de Gelderlander. De twee bedrijven hebben hun vergunningen aangevraagd bij de gemeente om het pand volledig opnieuw in te richten. TK Maxx liet eerder al weten meer filialen te willen openen in Nederland. Decathlon bracht in februari 2018 al naar buiten dat ze verschillende winkelpanden op het oog hadden in Nijmegen.

Binnenstadsmanager Maarten Mulder is blij met de komst van de twee ketens. Hij vertelt aan de Gelderlander: “Hiermee wordt gebroken met de trend dat veel prijsvechters en grote zaken zich aan de rand van de stad op industrieterreinen vestigen. Los daarvan zijn dit toekomstbestendige ketens waarvan ik niet verwacht dat ze snel over de kop zullen gaan. Het is een mooie invulling voor het gat dat de V&D achterliet.”

De zaak die nu in het pand aan de grote markt zit, vertrekt waarschijnlijk in januari 2019. Eigenaar Frans Oosterbaan van de meubelzaak All About Living huurt één verdieping onder de voorwaarden dat hij zou vertrekken als een grotere partij zich aandient.

Vier op de tien gezinnen bestelt bij Wehkamp

Wehkamp gaat zich meer op moeders richten. In een interview met het Financieele Dagblad vertelt ceo Piet Coelewij: “Een moeder is de ceo van het gezin. Er zijn natuurlijk gezinnen in alle soorten en maten, maar bij ons is het meestal de moeder die de aankopen doet. Voor zichzelf, de kinderen, haar partner en het huis. Vier op de tien gezinnen koopt al bij ons en dat aantal stijgt snel.”

In het interview vertelt Piet Coelewij ook dat Wehkamp kiest voor versmalling; een minder groot assortiment. Volgens hem kun je zodoende de winkelervaring tot in de puntjes afstemmen op de klant en persoonlijker benaderen.

Daarnaast gaat Coelewij ook in op de slechte cijfers van het afgelopen boekjaar: “Dat komt deels door de beslissing om vanaf €20.- gratis te bezorgen. Voorheen rekenden we daar €6,- voor, maar de markt ging gratis. Daar konden we niet omheen. Dat kost in twee jaar tijd 26 miljoen euro.” Wehkamp bouwde onlangs ook een gigantisch distributiecentrum, dat tot nu toe al zo’n 17 miljoen kostte.

Zesde editie Suriname Fashion Week vandaag van start

Het grootste fashionevenement van Suriname wordt dit jaar voor de zesde keer georganiseerd. Vanaf 25 oktober tot en met 27 oktober vindt de Suriname Fashion Week plaats, met 22 ontwerpers uit China, Trinidag & Tobago, Nederland, Guyana, Frans Guyana en Suriname. Dat meldt de Surinaamse krant de Waterkant.

Suriname Fashion Week en de Franse Guyana Fashion Week werken sinds 2013 samen om de mode-industrie in beide landen naar een hoger niveau te tillen.

Nog een samenwerking van Disney: Lacoste (beeld)

Mickey Mouse bestaat dit jaar 90 jaar. Dat laat Disney niet zomaar voorbijgaan, de een na de andere kleding- of schoenencollectie wordt uitgebracht ter ere van de beroemde muis. De capsulecollectie samen met Lacoste is extra bijzonder omdat de krokodil van het luxemerk inmiddels 85 kaarsjes mag uitblazen.

De dubbele verjaardag wordt gevierd met een capsulecollectie voor zowel mannen, vrouwen en kinderen.

G-Star timmert over de grens aan de weg

Denimmerk G-Star is goed bezig buiten de Nederlandse grenzen. Het bedrijft opent onder andere enkele nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk. De flagshipstore is geopend in Sheffield en daar komen nog winkels bij in Londen, Manchester, Watford en Lakeside, zo meldt Retailnews. De winkel in Sheffield is het zesde Britse G-Star filiaal.

Naast de uitbreiding in Groot Brittannië is het denimmerk ook dit jaar weer aanwezig op de Tmall Collection show van Alibaba in aanloop van Singles Day, schrijft Twinkle. G-Star is sinds anderhalf jaar strategisch handelspartner van Alibaba. In China is Singles Day een erg populaire koopjesdag waar ook veel exclusieve kledingitems worden gelanceerd. Zo creëerde G-Star vorig jaar in samenwerking met Pharell Williams een exclusieve jeans voor maar liefst 700 euro. De show is gebaseerd op het see now – buy now-principe waarbij klanten via hun mobiele telefoon de show bekijken en direct de items kunnen bestellen.

Voor dit jaar werkte G-Star samen met artiest Jaden Smith (de zoon van acteur Will Smith). Jaden is één van de vier sterren van deze editie van de Tmall Collection Show.