TOP

WeAreLabels nieuwe eigenaar van Welikefashion.com

Modebedrijf WeAreLabels is de nieuwe eigenaar van het failliet verklaarde Welikefashion.com. Ook opende het Amsterdamse WeAreLabels deze week twee nieuwe winkels. Welikefashion gaat waarschijnlijk halverwege maart weer online.

In januari 2014 ging Welikefashion.com failliet. De webshop is overgenomen door WeAreLabels. Volgens eigenaar Pieter-Bas Broeke past de online winkel goed bij de fashionspeler. “We hebben er alle vertrouwen in dat we met de overname van deze site een flinke slag slaan in het versterken van onze positie in Nederland”, zegt hij in een persbericht. Wel geeft Broeke toe dat de heropening van de site niet zonder slag of stoot zal gaan: “Uiteraard moet er veel gebeuren om een succesvolle doorstart te maken.”

Vernieuwd platform

“We zullen teruggaan naar de basis waar Welikefashion.com voor stond”, vertelt Broeke. “Momenteel ontwikkelt ISM e-Company, het e-commerce bureau dat verantwoordelijk is voor de webshops van o.a. Maison Scotch en Sissy-Boy, een nieuw platform voor ons. We hebben er alle vertrouwen in dat we met de overname van deze modesite weer een flinke slag slaan als het gaat om het versterken van onze positie in Nederland.”

Assortiment

Een aantal merken dat Welikefashion.com in het assortiment had, wordt doorgevoerd in het nieuwe concept. Welke dat zullen zijn is nog niet bekend. “We gaan merken uit ons eigen merkenpakket verweven in het aanbod van Welikefashion.com”, vertelt Tess Hartman, retail manager van WeAreLabels. Daaronder vallen onder andere Minimum, mbyM, Nümph en Just Female. “We gaan langzaamaan de identiteit van WeAreLabels erin verwerken, het zal niet in één keer een andere site zijn.” Wel behoudt Welikefashion.com de eigen naam.

Grootste winkel
Afgelopen week opende WeAreLabels twee nieuwe winkels in Amsterdam, in de 9 Straatjes en een shop-in-shop in de winkelformule Hutspot. Voor de zomer van 2014 staat de opening van hun grootste winkel in de Pijp Amsterdam op de planning. Het bedrijf bestaat pas sinds 2010 en heeft al 5 winkels. Het concept van de retailer is om kleine, exclusieve en internationale merken te verkopen tegen een betaalbare prijs. Tachtig procent van alle artikelen in de collectie heeft prijzen tussen de 40 en 80 euro.

Merkenpakket

Het merkenpakket van WeAreLabels bestaat onder andere uit: mbyM, Marie-Sixtine, Minimum, Nümph, Gestuz, Eleven Paris, Just Female en Samsoe&Samsoe, Minimum, Selected Homme, Dr. Denim, Levi’s, Rains, Elvine, Anerkjendt en Cheap Monday.