TOP

Warenhuis Luccy.com met 1500 merken online

Afgelopen vrijdag 11 november ging om 11 over 11 het online warenhuis Luccy.com online. De webshop komt uit de koker van Omoda en verkoopt ruim 1500 merken voor dames, heren en kinderen.

Luccy.nl verkoopt schoenen, kleding, koffers en tassen, sport, beauty, lingerie en cosmetica, voor zowel dames, heren als kinderen. Omoda-directeur Wilhelm Verton vertelt op Textilia’s Mode Experience op 7 november: “Net als met Omoda richten we ons hiermee op het midden en hoge marktsegment. Luccy.com moet de deelnemende partijen volumevoordeel opleveren.”

De aanleiding voor de samenwerking was de toenemende concurrentie van grote partijen. Daardoor neemt voor de kleine retailers de noodzaak om een eigen webshop te starten af. Maar voor de komende jaren wordt er een sterke groei voorspelt in online aankopen, vooral op het gebied van schoenen en mode.

Zalando
Het nieuwe online warenhuis staat los van Omoda.nl. Ook de Duitse concurrent Zalando startte met schoenen, maar verkoopt daarnaast sinds enige tijd kleding. Maar Verton ontkent dat zijn online warenhuis daar een reactie op is.

Assortiment
Het assortiment van het online warenhuis bestaat uit kleding, parfum, schoenen, sportartikelen, accessoires en lingerie. De consument kan dus makkelijker combinaties met andere producten maken. In de webshop zijn 50.000 artikelen verkrijgbaar van 500 merken. De verzending is gratis en alle betalingen worden centraal via Luccy.com afgehandeld.”

Retailpartners
Luccy.nl is een samenwerking tussen Omoda.nl, Xsarus.nl (leverancier van e-commerce toepassingen en webapplicaties), Travelbags.nl, Voorwinden.nl (mode), Drogisterij.net, Daka.nl (sport) en After-eden.nl (lingerie). “Hierdoor wordt het mogelijk om niet alleen onze schoenen, maar ook de bijpassende outfit aan te schaffen”, aldus Verton. Alle producten uit de webshop worden decentraal verstuurd. De retouren zullen wel centraal worden afgehandeld.