TOP

Vrouwen hekelen graaibakken in uitverkoop

Nederlandse vrouwen zijn dol op de uitverkoop, maar hun grootste ergernis in de sale zijn onoverzichtelijke graaibakken. Dat blijkt uit onderzoek van Wehkamp.nl.

Wehkamp.nl ondervroeg 773 vrouwen over de uitverkoop. Maar liefst 88% van de ondervraagden koopt regelmatig tot altijd kleding in de uitverkoop. Tachtig procent geeft aan geld te besparen door te winkelen in de uitverkoop en twee derde wacht zelfs met het kopen van kleding op de uitverkoop. Tegelijkertijd kopen vrouwen wel meer kleding tijdens de uitverkoop ten opzichte van een normale periode. Tijdens het sale shoppen doet 63% meer impulsaankopen dan normaal.

Ergernissen 

De grootste ergernissen tijdens de uitverkoop zijn de onoverzichtelijke graaibakken (65%) en rommel in de winkels (51%). Ook ergert 43% zich aan uitverkochte maten.

Verder blijkt dat 60% van de vrouwen regelmatig iets online in de uitverkoop koopt. “We zien dat steeds meer consumenten het gemak van online winkelen willen ervaren en drukke, onoverzichtelijke winkels in de uitverkoop willen mijden”, zegt marktonderzoeker Patrick van Huet van Wehkamp.nl. Waarmee de webretailer het onderzoek slim inzet voor een marketingcampagne rond de sale bij Wehkamp.nl.