TOP

Vinted lijft United Wardrobe in, nieuw kledingmerk Jut&Jul brengt ode aan vriendschap en beurzen Ispo Munich en Denim Première Vision digitaal

Het Nederlandse online platform voor tweedehandskleding United Wardrobe is overgenomen door branchegenoot Vinted. Het nieuwe kledingmerk Jut&Jul brengt een ode aan vriendschap en de beurzen Ispo Munich en Denim Première Vision gaan digitaal. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 27 oktober.

Vinted lijft United Wardrobe in

Het Nederlandse online platform voor tweedehandskleding United Wardrobe is overgenomen door branchegenoot Vinted, de online marktplaats voor tweedehandsartikelen uit Litouwen. Dat melden de bedrijven in een persbericht. De naam United Wardrobe verdwijnt, klanten worden vanaf vandaag doorgezet naar de website van Vinted. Hoeveel er voor United Wardrobe is betaald, is niet bekend gemaakt. Met deze overname is Vinted in één klap de grootste speler op de online markt voor tweedehandskleding in Nederland. United Wardrobe’s ceo Sjuul Berden, coo Maud Behaghel en cto Thijs Slijkhuis nemen een leidende rol aan en zullen zich focussen op het versnellen van de uitbreiding naar nieuwe markten. United Wardrobe blijft gevestigd in Utrecht.

Ispo München en Denim Première Vision gaan digitaal

Door de coronapandemie zijn de fysieke edities van sport- en outdoorbeurs Ispo München en denimbeurs Denim Première Vision geannuleerd. Ze gaan digitaal plaatsvinden. Ispo München die stond gepland van 31 januari – 3 februari 2021 is digitaal van 1 tot en met 5 februari, meldt organisator Messe München. Het vijfdaagse evenement richt zich op ‘creativiteit & digitalisering, gezondheid en duurzaamheid’. Naast de vakbranche krijgen ook eindconsumenten voor het eerst de kans om online mee te doen en in dialoog te gaan met de branche. De internationale denimvakbeurs beurs Denim Première Vision, die van 24-25 november 2020 in Berlijn zou plaatsvinden, staat nu ook digitaal gepland; onder de noemer Digital Denim Week is er een online programma van 30 november tot en met 4 december. Dat meldt Sportswear International.

Nieuwe directeur voor Schoenenmuseum

Het nieuwe Schoenenmuseum in Waalwijk is weer een stap dichter bij de opening met de benoeming van Anouk van Heesch als directeur. Dat meldt vakblad Schoenvisie. Van Heesch begint op 1 december 2020. Met de 47-jarige Van Heesch haalt het nieuwe Schoenenmuseum een ‘verbinder en een stevige persoonlijkheid’ binnen met jarenlange ervaring in de culturele sector, meldt het bestuur in een persbericht. Van Heesch zal de organisatie verder uitbreiden en het museum klaarmaken voor de opening. Daarnaast richt ze zich op de doorontwikkeling van de programmering en de identiteit, positionering en het communicatiebeleid van het museum. Het nieuwe Schoenenmuseum zal naar verwachting eind 2021 de eerste bezoekers ontvangen aan het Raadhuisplein in Waalwijk.

Webwinkels: ‘Bestel cadeaus op tijd’

Webwinkels zijn vandaag een campagne gestart waarin ze mensen vragen de cadeaus voor de feestdagen op tijd te bestellen. Dat meldt Thuiswinkel.org in een persbericht. De feestdagen zorgen ieder jaar voor een flinke toename in online bestellingen en door corona wordt er nu extra drukte verwacht. De piekdagen in aantal bestellingen liggen dit jaar naar verwachting op Black Friday (27 november) en Cyber Monday (30 november). Deze dagen vallen vlak voor Sinterklaas. De piek komt boven op de toename in online aankopen door de coronacrisis. 80 Procent van de webwinkels verwacht een stijging van de omzet door COVID-19, zo blijkt uit de inventarisatie van Thuiswinkel.org.

Nieuw kledingmerk brengt ode aan vriendschap

Er is een nieuw kledingmerk gelanceerd,  Jut & Jul, een initiatief van het styling-duo Jerrald Justin en Jaimie Van Munster. Met dit merk brengen ze ode aan de vriendschap, die van elkaar en die in het algemeen, zo staat in een persbericht. “De afgelopen tijd zijn we gaan beseffen dat we eigenlijk te weinig blijk geven aan hoezeer we onze vriendschappen waarderen”, zegt Van Munster. Justin: “Als de een zich ‘ordinary’ voelt, kan de ander net het juiste zeggen of doen om je jouw sparkle terug te geven. Zodat je je weer extra-ordinary voelt.” De collectie bestaat uit hoodies, sweaters en T-shirts met daarop de tekst ‘the extra to my ordinary’. Aan de collectie zijn meteen twee limited editions toegevoegd: de twee kerstkleuren ‘Christmas Tree Green’ en ‘Gryffindor Red’., waarbij de laatste verwijst naar de favoriete films van de stylisten.

Beeld: Jut & Jul