TOP

Vernieuwde Ciff trekt 30.000 inkopers

We nemen de bezoekersaantallen die beursorganisaties afgeven altijd met een korreltje zout, maar dat de vernieuwde Deense beurs Ciff stukken beter is dan voorgaande jaren, staat vast.

Kristian Andersen, trad halverwege vorig jaar aan als creatief directeur en kreeg de opdracht om van de Deense beurs Ciff (Copenhagen International Fashion Fair) weer een aantrekkelijk evenement te maken. Hij haalde flink de bezem door het concept en van 9-12 augustus werd de nieuwe identiteit gepresenteerd.

Alle disciplines
Andersen koos ervoor om de juwelenbeurs te integreren met Ciff, waardoor alle disciplines tegelijkertijd aanwezig waren in het Bella Center: mannen- en vrouwencollecties, schoenen, kindercollecties, juwelen en accessoires naast de vaste showrooms. Dit resulteerde in een duidelijke gesegmenteerde en overzichtelijke beurs, gevuld met vooral commerciële collecties uit het middensegment.

Internationaal
Volgens de organisatie kwamen zo’n 30.000 inkopers af op het nieuwe concept. Een cijfers waar Andersen zeer tevreden mee is: “Tot aan deze editie van de beurs hadden maar weinig mensen buiten Kopenhagen gehoord van Ciff. We hebben door onze veranderingen ontzettend veel aandacht gekregen in de internationale pers.”

Pop up showrooms
Ciff gaat vanaf volgend seizoen starten met ‘pop up showrooms’. Merken of agenten kunnen tijdens de beurzen of gedurende het seizoen een tijdelijke showroom huren in het Ciff Fashion House, het Deense equivalent van het WFC in Amsterdam. “We hebben de tijdelijke showrooms ontwikkeld voor internationale merken die niet op de Ciff showen, maar wel regelmatig naar Kopenhagen komen om de Scandinavische markt te bedienen”, aldus Andersen. De volledig ingerichte showrooms huur je voor een minimum van vijf dagen tot aan maximaal 30 dagen.

Ciff Trend Show SS13: