TOP

V&D zet in op sterke online-groei

Vroom & Dreesmann gaat het komende jaar sterk inzetten op de online-verkoop. De digitale omzet moet in 2010 gelijk worden aan die van de grootste winkel. Dit maakte CEO Mark McKeon tijdens een persbijeenkomst in de flagshipstore Rotterdam bekend.

Wat een jaar geleden begon als een site met 100.000 bezoekers per maand, is inmiddels een site met een bezoekersaantal van 250.000 per week en een omzet van een gemiddelde V&D-winkel. Volgend jaar wordt het assortiment verder uitgebreid en zullen meer A-merken online verkrijgbaar zijn. In december kan de klant voor het eerst ook gedeeltelijk met Air Miles betalen.

Naast de ontwikkelingen bij vd.nl is ook het assortiment bij LaPlace@home uitgebreid. Mark McKeon: “De formule van het gemak door online een breed assortiment aan verse kant-en-klare gerechten te kunnen bestellen, is de kracht van laplace.nl.”

Ook in de winkels zelf krijgen A-merken een prominentere plek en worden landelijk uitgebreid. “Apple, Desigual, Bandolera, Jane Norman, Jack and Jones, Springfield, Sabon, Accessorize, SPS en Didi zullen volgend jaar in meer V&D’s openen. La Senza opent dit jaar nog shop-in-shops in V&D’s in Alkmaar, Arnhem, Den Haag, Utrecht.” McKeon maakte verder bekend dat Mango ook voor het einde van het jaar in V&D Den Haag en V&D Maastricht zal komen. In 2010 worden er nog mogelijk 10 shop-in-shop’s van Mango uitgerold.

In 2007 begon het warenhuis aan de restyling van de winkels. Met de opening van de vestiging V&D Zeist deze maand zijn 40 van de 62 vestigingen gerebrand. Eind 2010 zullen alle warenhuizen van V&D zijn omgetoverd.